Annons:
Etikettsajten-ifokus
Läst 6050 ggr
SaraC
2009-08-27 01:13

Hundrelaterade sajter på iFokus

Här hittar du övriga hundrelaterade sajter på iFokus. Ta gärna en titt, du kanske hittar en ny favorit! Artikeln kommer att uppdateras efter hand.

Välkommen till Agility iFokus!
Håller du redan på med agility i någon form, eller är du sugen på att börja?
Här har du ett forum endast för den här sporten - oavsett kunskapsnivå och ambition så är alla välkomna hit för att diskutera, fråga och ge råd.

Eftersom att det främst är en hundsport så är det huvudsakligen hundägare sajten riktar sig till, men vi har valt att även ha med en smådjursdel. Hur mycket skiljer sig egentligen mellan hundarnas agilitysport och de olika smådjurens motsvarigheter?

Mitt namn är Jenny Arvidsson, och idén till att få igång sajten var att jag kände att det fattades en sajt som riktade sig främst till agilityfolk. Själv har jag i dagsläget två hundar, den äldre tränar jag agility med för skojs skull, och den andra har jag tävlingsambitioner med, även om hon än så länge är för ung.
Jag har alltid fascinerats av agility som sport, så att ha någonstans att samla all information och massvis med folk känns riktigt bra för mig som Sajtvärd!

Jag hoppas att du kommer att trivas i gemenskapen!

Sajtvärd: Vargafrost

**Välkommen till Amstaff.ifokus!
**Det här är sajten är till för alla oss med intresse för rasen American staffordshire terrier. Här kan du ställa dina frågor, dela med dig av dina berättelser och erfarenheter eller så kanske du bara vill knyta lite kontakter? Har du en amstaff, eller ska skaffa? Eller så kanske det är så att du bara vill veta lite mer om rasen. Det spelar ingen roll om du har en renrasig eller ej, alla är välkomna!

Vårt mål är att alla ska känna sig välkomna att föra diskussioner, oavsett utgångspunkt eller åsikt.

Har du några funderingar? Tveka inte att kontakta någon av oss!

Sajtvärd: Fjordell

BARF iFokus

Varmt välkommen till BARF iFokus!

Det här är en sajt om hundens, kattens och illerns näringslära, för dig som vill ha lite mer kött på benen om ämnet BARF, Biologiskt Anpassad Rå Föda.

Här diskuterar vi hur man utfodrar sina djur med rått foder, näringsvärden, näringsbehov, ställer frågor och ber om hjälp, stöd och rådgivning samt diskuterar precis allt som har med BARF och våra djurs utfodring att göra.

Sajten är till för både för dig som är helt nybörjare på BARF, för dig som kanske bara är nyfiken och för dig som kanske redan har en hel del kunskap och erfarenhet, alla kan vi hjälpa varandra att få större insikt om djurens naturliga utfodring!

Sajtvärd: BARFmycat

Bichon iFokus

Välkommen hit!
Inom bichonraserna/bichonsläktet finns det sammanlagt 6 raser:
Bichon Havanais, Bichon Frisé, Bichon Bolognese, Coton de Tuléar, Löwchen och Malteser. Alla 6 raser påminner till utseendet om varandra, och är i ungefär samma storlek.

Bichon iFokus är till för oss som gillar någon eller några av dessa "bichonraser".

Här kan vi diskutera allt som har att göra med dessa trevliga sällskapshundar.
Allt från pälsvård till foderfrågor, ja alltså allt som har att göra med någon av dessa raser. Artiklar och tävlingar kommer att finnas tillgängliga för alla medlemmar.

På sajten kan vi tillsammans dela med oss och ta del av varandras erfarenheter.
Alla är givetvis välkomna till Bichon iFokus, man behöver inte vara ägare till någon
utav Bichon raserna utan här räcker det kort och gott att man tycker om rasen och
intresserar sig för den.

Sajtvärd: LinaK

Blandrashundar iFokus

Denna sida är till för dig som har blandras, renrasig utan stamtavla eller för dig som helt enkelt är intresserad av blandraser. Givetvis är även du som har renrasig hund med stamtavla också välkommen som medlem.

På denna sajt kan vi utbyta erfarenheter, hjälpa varandra med eventuella hundproblem, diskutera i princip allt som har med hundar att göra och då främst blandraser.

Sajtvärd: AnneN

Brukshundraser iFokus

Hit är alla välkomna både de med bruksras, annan renrasig och de med ej stambokförda hundar (även kallat blandras).

Vi diskuterar allt som har med dessa raser att göra, avel, tester, prov, tävlingar och uppfostran. Kanske sitter du där hemma och funderar på att skaffa en bruksras men inte vet tillräckligt om dem. Här kan du läsa om alla raserna och prata med andra medlemmar som har dessa raser och på så sätt få en bra inblick om det är rasen för dig.

Sajtvärd: Nikkis

Djurannonser iFokus

Idén till denna sajt föddes av att jag, som är värd för även Hamster iFokus, tyckte att "min" sajt hade för mycket annonser som tog fokus ifrån våra diskussioner. Så nu finns det en helt egen sajt där alla säljes och köpes djur samlas på ett och samma ställe.

Sajten är enbart för privatpersoner och ideella föreningar, företag får betala för sin reklamplats.

Sajtvärd: Royalz

Djurfoto iFokus

Djurfoto iFokus är en mötesplats för oss med intresse för foto, med huvudinriktning på djur! Hos oss har du möjlighet att dela erfarenheter, utbyta idéer eller också hjälpa varandra att utvecklas inom ämnet. Oavsett om man är nybörjare eller mer erfaren är man välkommen att diskutera i forumet. Vi har också ett flertal intressanta artiklar att läsa - missa inte dem! Jag hoppas att du ska trivas på sajten och att den framför allt ska ske ge dig kunskap och information till bättre bilder, men också nya vänner med delat intresse.

Sajtvärd: Stirrup

Djurhem iFokus

Är du djurvän? Ja då är du varmt välkommen till Djurhem iFokus!

Varje dag blir djur utan hem och flera tamdjur slängs ut i det vilda för att gå plågsamma öden till mötes. Många djur är avlivningshotade och blir avlivade på grund av att man inte kan hitta nya hem åt dem i tid. Djuren behöver vår hjälp.

Djurhem iFokus strävar efter att sammarbeta med alla djurhem i Sverige för att kunna hjälpa så många djur som möjligt och även ta del av allas olika erfarenheter. Vi strävar också efter att få upp djurens status, djur är varken slit och slängvaror eller leksaker utan något precis som vi - ett liv med egna tankar och känslor.

Här kan du som förening annonsera annonsera om de djur ni har i verksamheten, ni privatpersoner som ställer upp som akuthem är också välkomna att annonsera ut de djur ni har inne. Vi delar även med oss av våra erfarenheter av omplaceringar och djurhem. Vi hjälper och stöttar varandra.

Sajtvärd: Stirrup

Djurskydd iFokus

Den här sajten är till för dig som vill veta mer om djurskydd, lagar och regler, olika rekommendationer och få hjälp och vägledning av olika slag inom nämnda område. Här kan du även läsa om välfärd, beteenden, etik och andra ämnen som är nära relaterade till vårt djurskydd.

Förhoppningen är att Djurskydd iFokus ska kunna hjälpa dig med dina frågor och även vara en plattform för dig att uttrycka dina åsikter och diskutera med andra likasinnade.

Sajtvärd: Aviendha

Djurtransport iFokus

Djurtransport är en sajt som är tänkt att fungera som ett nätverk där privatpersoner erbjuder hjälp med att transportera djur runt om i Sverige, men även utomlands. Personer kan även be om hjälp med att få sina djur transporterade.

Sajtvärd: mandariiin

Hundar iFokus

Det här är sajten för alla oss som älskar hundar!

Tanken med sajten är att försöka skapa en trevlig mötesplats för oss som har ett intresse för hundar. Här kan vi lära av varandra, dela med oss av våra erfarenheter, få råd och tips, visa vackra bilder och roliga filmer och diskutera allt som har med hundar att göra.

Nybliven hundägare, lång erfarenhet inom hund eller bara intresserad av hundar. Liten hund eller stor hund. Renras eller blandras. Här är alla varmt välkomna!

Sajtvärd: SaraC

Jack Russell Terrier iFokus

Det här är sajten där stolta och lyckliga ägare, uppfödare/utställare av hundrasen Jack Russell Terrier kan samlas och dela med sig av sina kunskaper och idéer.

Sajten finns även till för dig som inte är ägare av rasen, men ändå är intresserad. Alla är välkomna!

Sajtvärd: Emma-Rhino

Kennel iFokus

Tanken med detta forum är att vi som har kennel ska kunna diskutera alla möjliga saker som har med hunduppfödning att göra med andra som också vigt sitt liv åt detta.

Man kan ha hund av många olika orsaker och också föda upp hundar på olika sätt och med olika syfte. Min önskan och förhoppning är att vi här försöker se likheterna istället för olikheterna. På så vis kan vi sprida våra egna kunskaper och också få lära oss nytt av andra. Och inte minst diskutera och ha trevligt tillsammans med andra som har samma stora intresse för hundar och hunduppfödning!

Det är ett öppet forum, så vem som helst kan registrera sig och skriva och svara på inlägg. Sidan är dock främst tänkt för oss som föder upp renrasiga hundar och har eller planerar att skaffa kennelnamn. Man bör (men måste inte nödvändigtvis!) i alla fall planera för sin första kull när man blir aktiv här. Självklart är de som är "gamla i gemet" precis lika välkomna!

Sajtvärd: Katti

Ledarhund iFokus

Hit är alla hundvänner välkomna som har eller inte har ledarhund.
Syftet med sajten är att sprida kunskap om hur det är att ha ledarhund.

Sajtvärd: MatsLundstrom

Omplacering iFokus

Alla har rätt till en andra chans - även djur.

Har du bestämt dig för att hjälpa ett vuxet djur till ett värdigt hem?
Vill du hjälpa ett oönskat eller övergivet djur att finna en ny kärleksfull ägare? Känner du att ditt eget djur skulle må bättre i ett annat hem? 
Då har du kommit rätt! Här vistas både personer som behöver och kan ge hjälp, allt för djurens bästa.

Att omplacera ett djur innebär att du som ägare vill ge djuret en bättre tillvaro än du själv kan tillgodose. Du ser till djurets bästa och ser inte ekonomisk vinning som det viktigaste.

Sajtvärd: tinisch

Retriever iFokus

Här sätter vi fokus på Retrieverraserna. Vi delar kunskap, glädje och sorg med varandra, samt tränings-, tävlings- och utställningstips och resultat.

Sajtvärd: TinaH

Sheltie iFokus

Vi önskar er hjärtligt välkomna till sajten med fokus på shetland sheepdogen som även kallas för sheltie. Här hittar ni en massa bra information och vi hoppas att ni känner er välkomna att delta i våra diskussioner samt dela med er av er kunskap åt oss. Dessutom är detta en plats där ni får stöd samt någon att dela glädje och sorg med.

Sajtvärd: medde

Tävlingshundar iFokus

Hit är alla välkomna oavsett vad du har för hund och erfarenheter. Alla har någonting att lära sig och här byter vi kunskaper med varandra inom hundens alla tränings- och tävlingsområden.

Här inne diskuterar vi allt som har med tävlingar att göra som t ex lydnad, bruks, agility, rallylydnad, utställning, jakt, drag med mera.
Tillsammans kan vi göra så att denna sajten blir som ett uppslagsverk för så väl nybörjare och för erfarna hundförare.

Sajtvärd: Cerrolyn

Vallhundar iFokus

Hit är alla med vallhundar välkomna vare sig du vallar med din hund eller om du aktiverar din hund på annat vis. Här ska du kunna hitta svar på dina frågor eller hjälpa någon annan.

Tanken är att den här sajten ska verka som ett uppslagsverk både för dig som är total nybörjare inom vallhundar och dig som haft vallhund i flera år.

Sajtvärd: HarrietKiara

Vinthundar iFokus

Oavsett om du har en renrasig vinthund, en blandras eller bara har ett stort intresse för dessa underbara hundar passar du på denna sida. Det spelar heller ingen roll om du tävlar med din hund eller om din vinthund enbart är sällskap och älskad familjemedlem. Här på sajten skall vi kunna diskutera allt som rör vinthundarna, från anatomi, uppfödning och hälsa till tävling, träning, uppfostran och annat som hör livet till när man har vinthund.

Sajtvärd: chouwa

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

Annons:
[jakke94]
2009-08-30 14:46
#1

det finns ju sheltie, vallhundar, retrivrar, jack russel terrier, ledarhund och kennel iFokus som också är hundrelaterade :P

SaraC
2009-08-30 18:50
#2

#1 Ja, det gör det. Anledningen till att de inte är med (ännu?) är för att vi med hundsajter gjort det här som en del i ett samarbete och en del sajtvärdar har inte bestämt vad de vill ha med för text om sin sajt eller inte svarat alls.

Glad

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

[jakke94]
2009-08-30 20:18
#3

#2 okej :P

psyko
2009-09-01 15:46
#4

Hundar.ifokus är inte heller med…

Tycker att det är jättekul att denna sajt finnsSkrattande Den är efterlängtad!

Cerrolyn
2009-09-01 17:02
#5

#2

Jag har "bara" kennel och ledarhundar kvar, vet inte om vi ska tolka det som att du/ni andra också fått godkännande i detta. I dessa två och i jack russel har jag skrivit en tråd om detta där du kan be om godkännande (om nu inte jack russel tog bort tråden på min begäran).

**MVH Cerrolyn

SaraC
2009-09-01 17:06
#6

#5 Jag tolkade det inne på värdsajten som att alla utom kennel och ledarhund gett godkännande, så jag har skrivit in alla nu tror jag.

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

Annons:
Cerrolyn
2009-09-01 17:16
#7

#6

Så har jag också tolkat det.

**MVH Cerrolyn

SaraC
2009-09-01 17:23
#8

#7 Ser inte heller något negativt med det, det är ju reklam!

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

Cerrolyn
2009-09-03 09:56
#9

#8

Jag har fått godkännande från alla nu, men alla har tyvärr inte sagt om det bara gäller mig eller alla.

**MVH Cerrolyn

SaraC
2009-09-03 13:51
#10

#9 Det var riktigt krångligt det här! Men jag tycker som sagt att egentligen spelar det väl ingen roll, kan inte se varför man inte skulle vilja att det görs reklam för sajterna.

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

Cerrolyn
2009-11-10 09:47
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#11

Brukshundraser har en ny bild.

**MVH Cerrolyn

SaraC
2009-11-10 21:24
#12

#11 Snyggt! Då byter vi.

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

SaraC
2010-11-09 13:24
#13

Nu är artikeln uppdaterad med ett par nytillkomna sajter!

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

Annons:
Missel
2010-11-12 09:10
#14

Super. Barf ska läggas till.

Upp till toppen
Annons: