Spetsar & urhundar iFokus

Spetsar & urhundar

Etikettbeteende
Läst 1291 ggr
Frida B
0

Gräver?

Har en Schäfer/Finsk Lapphundsmix hemma som gräver ner varenda tuggrej hon får.. Först går hon runt och gnäller, och när hon hittar ett ställe att gräva på (nyss blev det mammas nyplanterade örtlåda full med härlig jord att gräva i…) så gräver hon ner det där och lämnar det. Tänkte att hon ändå har Lapphund i sig, och har hört att spetsar och urhundar är kända för att gräva. 

Så, har någon annan det såhär? Att hunden gräver ner alla ben den får?

Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Vattnadal
1

Vissa hundar har stora grävbehov. Vill man ge dem en plats att gräva ner ben od inne, kan man ha en låda eller sandlåda med massor av gamla mattor, fleecefiltar, tidningspapper od.  Då får de utlopp för sina behov utan att de förstör något för oss.

Ute kan man med fördel ha en plats där det är OK för hundarna att gräva, och sen försöka få dem att fatta att de får vara där, men inte i rabatterna. 😂

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

[T-Fia]
0

Hon gräver inte ner saker min Lappis, men hon gillar att gräva. Jag som jobbar som trädgårdsmästare har full förståelse för det, men jag blir inte lika glad när hon har grävt upp någon raritet i trädgården ;-) Oftast gräver hon dock där det är bar jord.

[RMSLiners]
1

Vår gräver inte ner saker men hon GRÄVER. Du ska se vår tomt, det är rena fallgropsvarningen/skalad gräsmatta. Man ska inte lämna vår obevakad utomhus precis. ;)