Vad vet du om samojed?
Hej finns det någon här som har erfarenhet av samojed hundar? Jag vill skaffa en samojed men har ingen erfarenhet alls och undrar hur dom är? Har läst att dom är bestämda men snälla.. Vad betyder det? På vilket sätt är dom bestämda? Skulle vilja veta så mycket som möjligt:) Tack på förhand:) Mvh camia
Världens underbaraste hundras! Kommer inte ångra dig❤️
/Kram Jennifer
Okej :)
De är verkligen snälla, och då menar jag SNÄLLA. De är så kärleksfulla och älskar dig över allt annat på jorden (okej, det gör alla hundraser om ni kommer överens, men iallfall)! Det där med bestämd vet jag inte så mycket om, våran var lite envis. Om han gjorde något, då skulle det bli klart! Våran kille bet också sönder kattluckan en gång när han blev ensam så att han kunde se när vi kom tillbaka.
Vad kan jag säga, de är helt underbara!
/Kram Jennifer
Samojeden är en väldigt lätt ras om man vet vad man ger sig in på och har kunskap om hundträning och går på en bra hundkurs, helst med snälla metoder.
De är trogna hundar som är envisa som attans men hur snälla som helst. De är envisa helt enkelt, helt underbar hundras och det kommer definitivt bli en till samojed i framtiden igen.
Det är ju lite svårt att förklara rasen när jag inte vet vad du vet eller vill veta, haha.
Följ min och mammas matblogg på Instagram Frosserian
Ja jag har förstått att dom är snälla:)
http://www.svartisenskennel.blogspot.se/
Uppfödare av Samojed och jättesnäll !
Kan fråga henne om hon har I Fokus så kan hon säkerligen skriva ett svar till dig. Annars får jag agera mellanhand. 🙂
Sajtvärd: Barnens ifokus † Medarbetare: Spetsar & urhundar & Tonåringar ifokus
Facebook: Iron Wolf - working sleddogs
Gilla oss där och dela gärna!
.
#7 Haha, ja de är verkligen envisa😃
/Kram Jennifer
Gäller det också mittelspitz? :)