Vinter - Bildtråd
Här samlar vi alla härliga vinterbilder! Julhundar, bus i snön, glada slädturer..
Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar
Här kommer några vinterbilder från mig.
En glad skit! Mätt på snöbollar.
Å vilka härliga bilder! 
Nu vill vi ha snö!
/Désirée

#6 Tack för det! Vill också ha en hel hög snö, bums!
#7 Härlig bild. Gillar bakgrunden lika mycket som vovvarna!

Hua, vill inte se några läskiga snöbilder än! Njuter av den milda hösten, som dock är lite väl lerig just nu. Fast egentligen skulle vi behöva mjuk djup snö för Gimli att traska i hela vintern. Finns inget som bygger hans muskler så bra som det! Men som östgötabo lär ju det inte ske :P
Ja jag bidrar väl med gamla bilder som vanligt…
Är tyvärr ingen vidare kvalitet på de här bilderna men det får ni leva med.
Här är Mexx, 9 veckor gammal i snön.
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst
Bild från vintern -05/06, då vi tydligen hade en himla massa snö!
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Ännu en bild från samma vinter, Mexx dryga året gammal. 
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Härliga bilder allihop!
#22 Vilken sötis!
#23 Tack!

#27 Gud vad härlig!!
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Håller med om att det är väldigt härliga bilder!
#25 gud så läcker färg å jättefin!!

Vi har faktiskt snö här nu! Fast det snöade o var mörkt när jag hade m kameran igår, så bilderna blev inge vidare :(
Vi har också snö nu, men har ena kattrackarn på rymmen så nu vill jag inte ha någon snö
Jädrans snö som bara ska bråkas, först inte komma och sedan komma massor precis när man önskar att den inte gjorde det 
#32 Superhärlig bild! Älskar den 

Härliga foton, och här börjar det äntligen bli snö. Sara, vi tar gärna din oxå!
MVH Elin
Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter
#36 Skyfflar gärna över den, men du får lämna tillbaka den när kattskrälle kommit hem!

#35: Tack! Jag gillar dina bilder med!
Ser just nu en annan jättesöt liten japansk spets (tror jag det är!) busa i snön utanför fönstret. :)
//Linnea
Välkommen att titta in på min blogg!
#40 Åh första snön för honom! För det är det va, eller har ni haft innan?
Här har vi fått lite drygt en dm nu :) . Så till helgen kanske det blir vinterkort om solen tittar fram!
#41 Tack
Jaså, ett litet sammanträffande.
#43 Jättefin bild. Alla var fina, men den där gillade jag särskilt av någon anledning. Vad han har växt!
#45 Jag gillar den bäst med. :) De är helt otroligt hur fort valpar växer, man hinner inte med känns de som. Veckorna bara far förbi. :)
En liten bildbomb på Novayas första möte med snön!

#47 Gisses vad hon har vuxit. :) Hon har så enormt fina färger.
#46 Haha, ja jag kan tänka mig att tiden går fort.
#47 Jättehärliga bilder på den tjusiga lilla damen. Vad var det för gott hon hittade i snön? 
#46 Haha, ja jag kan tänka mig att tiden går fort.
#47 Jättehärliga bilder på den tjusiga lilla damen. Vad var det för gott hon hittade i snön? 
#48: Ja, det går hiskeligt fort! :O Visst har hon, uppfödaren tjatar på mig hela tiden att jag måste ställa ut pga färgerna :P
#49: Tack :) Det är snö hon hittat. Bästa sättet att ta reda på om det är farligt är ju att smaka!

#47 herre jesus vilka fina bilder, HELT underbar färg älskar det röda bakom öronen! Jättefint tagna kort med, vad använder du för kamera?

#47 Hjälp, vilken vacker hund! Och vackra bilder! :D
//Linnea
Välkommen att titta in på min blogg!
#51 De kan jag förstå! :)
#51 Aha
Javisst, och snö är roligt att äta lite av!
#52: Tack! Att hon är fin kan jag bara hålla med om! Jag fotar med en Canon 400D, oftast med kitobjektiv.
#53: Ja, visst är hon :) Tack!

#47 underbara bilder!
Jag gick ut och skulle fota mina kräk nyss, men först var kortet fullt & efter att jag raderat ett gäng bilder så tog batteriet slut :P Så nu sitter jag o väntar på att batteriet ska laddas och hoppas att vi hinner innan det blir för mörkt.
Puttar upp den!
Så här såg det ut på vår promenad idag. Min syrra som har tagit bilderna…
Ååå så härlig bild! 
Nu törs man ju knappt lägga in nån bild här
/Désirée

#65 hihi ja det där ser härligt ut. Att se hundarna ute i snön är nog det bästa jag vet, dom flesta verkar bli som valpar på nytt 
smurfan-13: Vi snackade ju om det i en annan tråd men jag säger det igen nu när jag ser det tydligare; Din Gimli är fruktansvärt lik en basenji. Vissa basenjis är ju lite "biffigare" som han ser ut att vara, men han verkar vara ganska så mycket större? Basenjihanar brukar vara runt 45 i manke.

#68 Gimli är ca 53 cm hög och väger strax under 20 kg (& är då väldigt smal). Har en bekant som har en riktigt biffig basenjihane och han är betydligt mindre än Gimli & inte så hima lik tycker då jag ;) Men basenji är nog den vanligaste rasen folk gissar för Gimli, så du är verkligen inte ensam om att se likheterna. Och han har ju podenco i sig som inte är så "långt ifrån" basenjin heller.

Härliga bilder!
Nu måste jag fota lite snart, har knappt tagit en bild ute på hela vintern.
Var ute och försökte fota igår, men det gick inte så bra. Tyckte att vi skulle gå ner i älvravinerna och tänkte att det är säkert en upptrampad stig där, det var det också bara att för varje steg sjönk man typ två decimeter till
Var helt död där nere och la mig i snön och försökte fota Eros lite, men han var inte alls sugen på att ställa upp på det. Fick till två bilder som var okej, resten var helknasiga.
Mysbilder ni har alla :)
#89 Haha! 
#91 Hjälp vad söta valparna är 
Eros är stor, för att vara jappe alltså 
#92 Jo jag har förstått det, men där ser han nästan vara i storlek som mina..fast lite mer "snipig" som en jappe 
SUCK!!! Är avis på #90-91 bilder..
#93 Han är nog inte så långt ifrån en liten samojedtik i storlek. Sedan är han, enligt mig, snyggare pälsad och formad och inte så "bullig" som en del andra jappar är. Men det är nog bilden som luras lite!
Dags för en putt av denna tråd! Fyll på med era vackra vinterhundar!
# 96 Sara … varför inte göra en ny tråd … det är ju så många vackra foton redan i denna tråd och då slipper man scrolla så mycket … bara ett förslag/kram
#97 Ingen dum idé. Hittade faktiskt en annan tråd som vi kan fylla på istället! Så jag låser här och länkar.