Spetsar & urhundar iFokus

Spetsar & urhundar

Etikett: övrigt
Läst 2413 ggr
Spanaren
2

Desk tipsade mig om denna sida *kul*

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej!

Så klart att jag tryckte fast mig här inne när Desk tyckte att jag och Sokko passade in här.

Sokko är Eurasier/Finsk Lapphund och blev 1 år den 21/5 detta år.

Om det inte gör något för sajtvärden så kan ni väl sätta in foton av era hundar så att jag och alla andra får se dem?

Så här ser våran Sokko ut … en glad och busig charmör/ kram

Spanaren
2

Sätter väl in en bild till av Sokko.

Han trodde inte mig att kiosken var stängd vid fotbollsplanen så han hoppad upp på hyllan (ca 1.10) för att kolla själv Flört / kram

DesK
2

Kul att se dig här också Spanis! Glad

Så jättefin vovve du har! Kyss

Hahaha bild 2 är ju underbar! Skrattande

Bidrar med en bild på diskande Teddie

/Désirée

Spanaren
1

Dubbeltack till dig!

DesK … underbar bild Flört

Hur gammal är Teddie … visst har du någon mera vovve?

/kram

DesK
2

Teddie är 12 år nu och sen har vi Todd som är 14 år nu. Syns till vänster i bild när han hälsar på en unghund Glad

/Désirée

jonte1
1

#0, välkommen.

Jag och DesK är sambos. Roliga foton och övriga beteenden är alltid intresantaSkrattande-.

Spanaren
1

# 5 Tack så mycket Glad

# 4 Så alerta och vackra dom ser ut för sin ålder … heja Glad /kram

SaraC
2

Välkommen hit! Glad

Vilken fin kille du har!

Här är min polisfarbror.

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

Spanaren
1

# 7 Sara … tack så mycket Glad´

Sokko tackar för komplimang … voff

Vilken vacker och stilig farbror du har. Polisfarbror kan du utveckla det svaret lite mera tack /kram

SaraC
1

#8 Tack själv Glad

Han ska ha koll på allt och alla och gärna "styra upp" olika situationer, när katterna busbråkar till exempel kan han komma springande och "säga åt" dem. Därav smeknamnet Polisen. Farbrorn har tillkommit nu på senare år eftersom han numera är en farbror!

Spanaren
1

# 9 Ordning och reda med andra ord hemma hos dig *fniss*

Sokko är hemskt nyfiken av sig och missar nästan ingenting … dessa roliga och goda hundar … de är vårat allt *ler* /kram

Ps Tack för att du berättade

SaraC
1

#10 Ja, visst är det väl så! Vad skulle man göra utan dessa fyrbenta varelser Kyss

Spanaren
1

Säg det Flört

Ingen mera här inne som vill visa upp sin eller sina älsklingar?

Eller berätta något kuligt busminne … stig fram nu … var inte så blyga *ler*

/kram

jonte1
3

#12, Här är det lite aktivitet på siten. Vad det beror på låter jag andra bedömma… Foten i munnen.

Bifogar en bild(unghund men kraftig) på en export som hamnade i Frankrike i mitten på 80-talet.

Har'e

SaraC
1

Det är ju en liten sajt detta, med aktivitet därefter Glad

Får hoppas fler hittar till denna tråd snart!

Spanaren
1

#14 Håller helt med … med vi som finns med får väl bidra med lite mer så att det blir lite fart eller hur Flört

#13 Jonte kan du berätta mera om denna hund. Var det din hund? Har du en historia kring denna hund osv.

/kram

Vattnadal
2

Lägger upp ett foto på två av mina hundar. Goldentiken Vittra på 3 år och grönisvalpen Ingrid på 12 v (idag, fotot är från förra veckan). Som ni ser är de två ganska duktiga på att stöka till. Slita kartonger i bitar, tugga på toarullar och sen tar jag alltid hem rullar från påsarna vid frukten på konsum, de är lite hårdare och skojiga, men skräpar ner tillsist. Sen måste ju backen med leksaker tömmas varje kväll, pch allt ska spridas ut i alla rum.

Ingrid skolades in i hundgård, så från förra veckan är hon med Drífa och Skade när jag jobbar. Från helgen får hon även sova med dem, för att vi ska få sova lite bättre. Hon spenderar morgon/fm i hägnet och leker, och får komma med in när vi kommer hem från jobbet. Vid sista kvällskissen får hon gå ut till tjejerna, och det fungerar toppen.

Idag ska vi smita tidigare från jobbet för att ordna 12 v vaccinet.

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

Spanaren
1

Men så hon ligger eran Ingrid Flört

Snygga hundar som verakr trivas ihop … bra Glad

Sokko blev 1 år i maj och jag har ännu inte lämnat honom ensam … så blir det när man är sjukpensionär. Sokko är också expert på att dra ut saker från sin lekåda … så det känns igen *ler*

Tur att Ingrid har Drifa att få skolas in med ;.)

Kul med skojfriska och vackra hundar eller hur?

/kram

jonte1
1

#15, tyvärr så kan jag inte berätta så mkt mer än att den fick åka flykfrakt ner till södern. Det är för länge sedan och jag var aldrig direkt inblandad i det hela. Ett par år senare åkte jag med 2 småttingar(samojeder) i baksätet till Paris men dom har jag nästan inga av mina foton kvar utav Rynkar på näsan. Försvann med dåvarande flickvän.

jonte1
1

Spanaren, varför inte börja ett nytt inlägg med roliga historier som vardagliga bilder här på sitenSkrattande.

Jodo du törs.

Spanaren
1

#19 Tack för tipset … du menar roliga historier om våra hundar eller …

/kram