Spetsar & urhundar iFokus

Spetsar & urhundar

Etikettraser
Läst 5699 ggr
annie-ess
6

Mini-version av Huskys?

Såg ett inlägg om en alaskan klee kai men dem finns inte å få tag på i sverige? drömmen vore ju om de finns någon mini version eller liknande av en husky eller vargliknande hundras som inte behöver kopiöst med motion och aktivitet utan kan funka ihop med ett mer alldagligt liv.. 

Någon som vet någon ras?..  :)

hus-musen
0

Finns ett par stycken hundar i sverige, närmsta uppfödare  tror jag finns i Norge och har 3 års väntetid på valpar.

Qui dormit, non peccat

Sophey
0

Jag har for mig att det finns en alaskan klee kai uppfodare har pa iFokus! Det finns annars shikokun som har ett relativt vilt utseende och formodligen storre utbud.

Jag har ocksa hort at Tamaskan hunden inte behover lika mycket motion som en siberian husky.

Medarbetare på matlust

ThisIsNoMore
0

Den västsibiriska laikan kan vara väldigt lik huskyn ibland :) Kolla upp den! Väldigt trevlig ras

Vattnadal
2

#3 Fast Laikan är ju en krävande hund, det är en jakthund, fungerar nog inte så bra som ren sällskapshund.

Är det utseendet hos huskyn man faller för, så är det svårt. Kika på de mer sällskapsavlade spetsarna. Eurasier är väldigt vacker, och inte riktigt lika jobbiga att ha. American Akita är vacker, och kräver sin ägare den med, men är inte lika motionskrävande som husky.

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

vallhund
0

Tittat på Saarloos wolfhond, http://www.ssuk.se/rasklubbar.html nån av lapphundarna?

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

Sophey
1

Saarloos wolfhond ar den sista hunden jag skulle rekomendera till nagon som inte vill ha en hund som ar lika aktiv som en husky, de kraver vidrigt mycket av allt.

Var sjalv intesserad av rasen och fortfarande ar! men de kraver alldeles for mycket och gar inte direkt ihop med ett mer alldagligt liv och det fick jag bevisat av tre uppfodare. Obestämd

Medarbetare på matlust

vallhund
0

Aha, så har jag inte uppfattat det.

Sophey
0

Jag uppfattade rasen nog som dig innan jag tog kontakt med uppfodare och andra agare sa det ar latt hant. Den uppfattningen jag far av hur mycket rasen kraver ar nog i aktiv vallande border collie som sallskapshund mangder om inte mer! Förvånad

Medarbetare på matlust

SaraC
0

Här finns en artikel om Saarloos wolfhond, med information från en av få svenska ägare av rasen.

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

Ixectrona
0

Här är de som har AKK i Norge: http://alaskankleekai.no/

Sophey
0
SaraC
0

#11 Samma som stått för info till artikeln Flört

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

Sophey
0

#12 Jag vet Flört Om man gar in pa hemsidan och laser klickar Saarloos Wolfhond och "mitt liv med SWH" kommer man till en bra artikel pa deras hemsida Glad

Medarbetare på matlust

ThisIsNoMore
0

#4 min pojkväns bror har en vs. laika o hon e hur lugn o go som helst o kräver inte mer än vad hans labrador gör ^^

vallhund
2

# 14 Att din pojkäns brors hund inte är rastypisk betyder ju inte att alla övriga individer i rasen är det.

ThisIsNoMore
0

#15 det sa jag inte :) Menar bara att det finns lugna exemplar

Sophey
0

Svart och tan shiba inu paminner ratt mycket om en siberian husky!

Medarbetare på matlust