Spetsar & urhundar iFokus

Spetsar & urhundar

Etikettraser
Läst 2316 ggr
jonte1
6

Vita voffar,

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

-utav en annan typ kan man träffa på vid promenader. Hunden till höger heter BullenGlad och bor i lag med en katt vad jag kan förstå. Gott om energi och tuff är den lille i a f.

Familjen som har den kallar gammelfar(Samojeden till vänster) för "stor-Bullen" när man stöter på dom ute ibland.

jonte1
0

Lite intressant, -SaraC har en sån där  hund till höger, men verkar missat detta inlägg. GråterFoten i munnen .

SaraC
1

Ja, jag har ju också en jappe hemma. Och den stackarn är omgiven av katter Tungan ute

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

jonte1
1

Bullen bor också ihop med 2 jamisar efter närmare kollSkrattande

Sophey
2

Jamisar…det lat gulligt!

Medarbetare på matlust

rebz
3

Har med en Jappe :).
På en utställning vi var och kollade på så hade jag med mig Bino (dels för lite passivitetsträning bland andra hundar), så stog det en Samojed ett par meter bakom och mamma stod och pratade med några. Så säger dom något i stil med "titta, där är en stor såndär hund" som om att det är samma ras men finns i stor och liten variant :P. Man skulle ju kunna tro att det är samma ras då de är rätt lika :P.
Min kille har även tagits för en "isbjörn" när han var liten av en kille på typ 4år som bodde på vårt område :).

Nog om det. Jag har faktiskt inte stött på någon annan med Jappe eller Samojed när vi varit ute, lite trist :/

Kamera: Canon EOS 760D
Objektiv: Canon 10-18mm, Canon 18-55mm, Canon 24mm, Canon 50mm, Tamron AF 55-200mm
Blogg: http://www.jarnefjordfoto.blogg.se

jonte1
1

-har klarat av en som fick grönt på förarprovet idag. B-behörighet. Nästa kommer under kommande veckor.

Vi hade övningskörning övningar och jag såg en katt utav den rätta färgen bevakandes omgivningen vid backningmanövrar.. Bra färg hade gammelfar och gammelmor sagt.. Nix dom får inte plats i den lilla övningskörningsbilen nej..

bambiiii
0

5# GEEEEEEEEEEEE MIG NU FÖR H*****E!!!!!!!!!!!!

JAG DÖÖÖÖÖR! <3

Bambi du är min älskling ♥ Älskar dig

Blogg: www.janaslife.bloggplatsen.se

Animals can destroy EVERTHING you have,clothes,shoes,doors but they will NEVER destroy your heart <3

rebz
0

#7 haha visst är han söt min lille pojke? ;D

Kamera: Canon EOS 760D
Objektiv: Canon 10-18mm, Canon 18-55mm, Canon 24mm, Canon 50mm, Tamron AF 55-200mm
Blogg: http://www.jarnefjordfoto.blogg.se

bambiiii
0

8# SÖÖT? SKOJAR DU????????? DU MENAR **************************************************************************************************************************************

UNDERBARTGULIGSÖTBÄST!

Bambi du är min älskling ♥ Älskar dig

Blogg: www.janaslife.bloggplatsen.se

Animals can destroy EVERTHING you have,clothes,shoes,doors but they will NEVER destroy your heart <3