Spetsar & urhundar iFokus

Spetsar & urhundar

Etikettövrigt
Läst 2616 ggr
jonte1
6

Gamla Samojeder,

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Jag har haft turen att följa ett par kullar sen 1998-2001. Gammelfar lever än trots problem och hans 2 bröder som överlevde i hans kull (hans egen)är sedan länge borta. Gammelfar är far till många andra kullar.

Det är många utav dom som lever än. Lever gott. Vissa ur 1/2 gen är gamla numera.

Jag fick några konstiga frågor nuförtiden om att gammelfar numera bara skulle orka med pga en Akitas ankomst..? Hon är numera 12 bast. Pigg så det räcker. Då menar jag riktigt pigg. Kanske är det tvärtom.

Jepp gammelfar har bl a börjat höra sämre. Det är bara att försöka att planera inför nästa 4-bening.Jag skulle inte vilja byta ut Akitan för allt.. Tja det finns Samojeder.

Bifogar en bild på 6-spann där Huskyn somnade in pga (knappa 8 bast)utsliten och 2 utav  voffar passerade iväg utan egen förskyllan men resten av  packet  lever än.

När övergår Hunden till att bli familjemedlem? Inte bara produkt?

Nix, -jag vet inte bästTungan ute.

Sophey
1

Lustigt, jag skrev till Dessan bara igar och undrade vad ni har for vovveplaner!

Jag har ju mina planer pa en akita tik… Flört

Medarbetare på matlust

jonte1
7

Grrr.. Säger gammelmor Akitan, -jag tog hand om minimattarna redan 2001 trots att jag inte hade växt tiil mig än!

Blaaahhh . Hundsläde är inte att jmföra med jobbet attSkrattande..

jonte1
4

Sniff.. Sniff.. Det finns fisk här det vet jag. Gammelfar kliver omkring i ruddammar från 1700-talet. Jag badar när det behövs tycker han.

En länk till på andra sidan vägen och gammal kulturmark ..

jonte1
3

Toy's.. I forntiden var min "kusin vitamin" förbi här med gammelfars bror Teddy i skuffen(se även nästa bild).

Mörkad regskylt jaSkrattande.

jonte1
1

-Så här trångt satt min bror i skuffen(Lancia)  berättar gammelfar. 2007 var det visst. Brorsorna är borta sedan länge.

Det är det där paret som ville kidnappa mig efter brors bortgång  och gör vågen när dom åker förbi (nästan varenda dag)på ett snällt sätt.

Jag har fullt upp med och trivs med Akita tikenTungan ute hälsar Samojeden Gammelfar.

Ps. Akitan har dom haft stora problem att ens hälsa på.. Konstigt. Ds.

[Greyhound]
2

Samojeder är underbara hundar ! Har haft en tik, hon blev 11 år. Men dom ska dra släde och vara ute mycket. Då trivs dom bäst.