Spetsar & urhundar iFokus

Spetsar & urhundar

Etikettraser
Läst 1407 ggr
jonte1
3

Geografi, -hmmm..

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Akitan har repat på sig igen sen allmäntrötthet osv.  Det är dags att vi börjar fundera på en fortsättning efter dom gamla hundar vi har. Nix dom får vara kvar tills Skrattande.

Jag räknar efter härhemmikring, Gammelfar, gammelson, gammeldotter(tjocka släkten), Bronzo, en valp(8mån) uppe där ca 400m bort, den nya förmågan som är 3-bast., i parantes 1-års hunden som när han kommer med sin husse till farmor och farfar och hälsar på ifrån Göteborg och gärna voffar på den Japanska spetsen(Bullen) som är granne där. Ca 300m bort härifrån.

Ja det är Samojedinfekterat. Riktigt varför vet jag inte.

Därav att vi funderar lite mera ingånde hur man får tag på en Akita.. Antalet uppfödare i norden skryter väl inte med sig precis. En titt på akita.de ger att det listas 17 aktiva uppfödare av American-Akita och 42 aktiva uppfödare utav Akita i det stora landet i syd. Vi har den fördelen att ena hälften pratar(och är 50%) Tyska. Själv klarar jag mig på Svängelska och gediget dalmål.

Bifogar en bild, -småkutingarna(den röda ringen) tyckte det var otäckt med voffarna och Suggan fick fronta självFoten i munnen. Med glimten i ögat.

Har'e

jonte1
4
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag vet inte riktigt hur det sker, idag varmrökt lax med färskpotatis och kall rom-röra när vädret så tillät.

-Det kommer alltid 2st 4x4 beningar som ska med och smaka. SkrattandeAllt oätbart(våran åsikt) försvinner i en rasande fart när det erbjuds dom där.

Glimten..(ursäkta fotokvaltiteten).