Spetsar & urhundar iFokus

Spetsar & urhundar

Etikettbeteende
Läst 4220 ggr
Cirrus98
1

Vatten rädd?

Är det mer en min finska lapphund som inte gillar att bara? Gör spetsar det över huvudtaget? Tänkte på det är med att dom kom från norr. Där upp var det ju väldigt kallt i vattnet så det kan ju vara en ingstingt att inte bada?? Kan det ligga nåt i det?? Nån som vet bättre??

Vattnadal
1

Av våra huskyn är det inte direkt någon som badat. De kan klova ut i vatten om de är väldigt varma, max upp till magen.
Sen skaffade vi Vittra, vår golden, och de valpar som kommit till efter, har lärt sig att bada av henne.  Tungan ute

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

lukasfelix
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Min finska lapphund badar gärna

Vargafrost
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag kan väl inte påstå att Gerpla är badrädd. Än så länge har hon inte vågat simma (å andra sidan gjorde ingen av dom andra hundarna det, och vi hade inga leksaker att locka ut henne med), men hon har inte tvekat en sekund på att knalla ner i vattnet.
Sedan har vi ju rasstandarden att luta oss tillbaka på..
"En isländsk fårhund ska kunna simma över en starkt strömmande isälv och ha en sådan pälskvalité att den kan ruska sig torr efter simturen." Cool

Vänliga hälsningar
Jenny, sajtvärd på Agility iFokus
Driver även bloggen Hundtokiga

Dosi
0

Min lappis gillar att bada och vara i vatten upp till magen, men är inte så förtjust i att simma, han har så mycket päls så den blir jättetung när han blir blöt :)

SaraC
0

Min japanska spets är inte särskilt förtjust i att bada. Han kan gå i upp till magen utan problem men där går gränsen för det mesta.

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar