Spetsar & urhundar iFokus

Spetsar & urhundar

Etikett: övrigt
Läst 3552 ggr
lyckligtjej
0

Mexikansk nakenhund

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej

Ny här. Gick just in här då jag såg att det stod spetsar och urhundar.

Har nämligen själv en Mexikansk nakenhund här hemma. och det är första gången jag har en hund av den rasen och skulle vara kul att komma i kontakt med fler som har rasen eller erfarenhet av den.

nedan är en bild på min kille.

mandyosv
0

när jag var mindre så hade jag häst i ett stall med min mamma med 3 stycken mexikaner som bode med ägarna i stallet i ett hus på gården. Den ena blev en dag attackerad av de andra när vi skulle passa dem så de låg bakom huset och nästan dödade honom.. så vi tog hem honom. Han var ganska rädd och ängslig av sig men supersnäll & kom sig till rätta. Senare fick han en fodervärd som tog hand om honom :)

En av de 3 var inte så trevlig, han var en konstig hund…

Men en av dem var dock jätterolig och go!

De som vi tog hem var ju som jag beskrivit. :)

Tycker endå om rasen även om 2 av de 3 jag träffat inte varit så trevliga med tanken på attacken på kompisen.

Annars så fick vi ju ha luddigt halsband för han fick skav annars på Timmy (han som vi hade hemma några veckor). På vintern fick de nare på tassarna och på sommarn gillade de att sola, Timmy var väldigt mörkt brun så han brände sig inte :)

Lycka till med din!

Gilla min facebook sida för att se bilder vi lägger upp från våran uppfödning av:
Dvärgvädur, Magagaskar, mantelt & Vit blåögd.
Guldhamstrar i olika färger. Hemsidan: Makke & mandys superfina djur

Mysisa
0

Hej.

Jag har två st mexare på ett år, hur gammal är din kille och varifrån kommer han?

minavitas.wix.com/kennel

Sion81
0

Jag har en pälsad xolo, en tik som nu är två år gammal och några månader.

SaraC
0

Välkommen hit! Glad

Söt kille du har.

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar