Spetsar & urhundar iFokus

Spetsar & urhundar

Etikettövrigt
Läst 1963 ggr
jonte1
5

Sjösala vals..

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

(Evert Taube, -"och se, så många blommor som redan slagit ut
på ängen! Gullviva, mandelblom, kattfot och blå viol"). +Vita voffar.

Hur linsystemet dom sitter i fungerar skall jag tala om när jag själv har förstått detSkrattande!

jonte1
5

Finns det något värre än missundsamma voffar? Jag och DesK skulle göra oss utav med lite gammalt bröd och ge det till dom där simmanda ankstekarna. I en plastpåse som prasslade för varje steg vi tog. Påsen var 1/2 när vi väl kom fram till vattnet.

Gammelfar och gammelmor sa jippieFoten i munnen, -husse skall alltid ha en stor påse med gott när vi går på prommis.. Suck.

jonte1
4

Ett kort ifrån går. andstekar, Kanada(and)stekar och dom där sällsynta(!) s.k vita örnar som flyger efter vaxholmbåtar(Stockholmsslang-fiskmåsar). En speciell art som är fridlysta och häckar här till lokalbefolkningens  fasa(oljud och skitar ner).

Nix jag har aldrig bifogat något kort på siten på gammelfar och något sånt i munnen, -det var en vanlig fiskmåsSkrattande

Om gammelfar ser ut att tändstickeben beror det på rävskabben dom har haft(knager av pälsen bl a på bakbenen). Jag har inte upptäckt några tecken på rävskabb under hela April. Peppar, peppar. Han har börjat släppa pälsen också. Äntligen. Ser allmänt o-ordnatpälsig ut.

Jaja, brödpåsen var i a f 1/2 när vi nådde vattnet idag igen.. Nödbjudda voffar. Fötterna badade och han verkar klara utav häxtestet i år ocksåFoten i munnen

Har'e med smällare och raketer ikväll. Det är inneliggarkväll för dom där gamlingarna härhemma.

SaraC
0

Det är en härlig visa tycker jag!

Härliga bilder också!

Skrattande

Hoppas ni får en mysig kväll!

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar