Sjösala vals..
Finns det något värre än missundsamma voffar? Jag och DesK skulle göra oss utav med lite gammalt bröd och ge det till dom där simmanda ankstekarna. I en plastpåse som prasslade för varje steg vi tog. Påsen var 1/2 när vi väl kom fram till vattnet.
Gammelfar och gammelmor sa jippie
, -husse skall alltid ha en stor påse med gott när vi går på prommis.. Suck.
Ett kort ifrån går. andstekar, Kanada(and)stekar och dom där sällsynta(!) s.k vita örnar som flyger efter vaxholmbåtar(Stockholmsslang-fiskmåsar). En speciell art som är fridlysta och häckar här till lokalbefolkningens fasa(oljud och skitar ner).
Nix jag har aldrig bifogat något kort på siten på gammelfar och något sånt i munnen, -det var en vanlig fiskmås
…
Om gammelfar ser ut att tändstickeben beror det på rävskabben dom har haft(knager av pälsen bl a på bakbenen). Jag har inte upptäckt några tecken på rävskabb under hela April. Peppar, peppar. Han har börjat släppa pälsen också. Äntligen. Ser allmänt o-ordnatpälsig ut.
Jaja, brödpåsen var i a f 1/2 när vi nådde vattnet idag igen.. Nödbjudda voffar. Fötterna badade och han verkar klara utav häxtestet i år också
Har'e med smällare och raketer ikväll. Det är inneliggarkväll för dom där gamlingarna härhemma.
Det är en härlig visa tycker jag!
Härliga bilder också!

Hoppas ni får en mysig kväll!
Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar