Spetsar & urhundar iFokus

Spetsar & urhundar

Etikettövrigt
Läst 1129 ggr
jonte1
3

Förb-nnad!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hmmm.. Det var ett tag sen jag tog i(ang lösa katter).

Jag gör det igen. Jag beklagar mig över dom där kanske 3% utav cyklisterna som verkar tro att gång och cykel banorna är autoban för cyklister i nerförsbackarna. Jag syftar på dom där som har racer/mountain cyklar. ringklocka va?? Det lägger bara på mera vikt menar dom men missar att:

"Ringklocka på cykel

20 § Cykel skall ha ringklocka.
Det finns inga speciella krav på utseende eller ljud."  Ur Transportstyrelsens FAQ.

Trots min ålder så kan jag fortfarande höra en knappnål falla på kilometers avstånd(kanske inte helt sant men..).  Jag hör nästan jämt cyklister som kommer i normal fart bakifrån och jag/vi kliver åt sidan med voffarna. Hur går det med dom som hör sämre än jag? Min sambo DesK som har 2 hörapparater? Folk med barnvagn och voffe?

Att käfta med mig på plats är som att käfta med gammelfar och gammelmor å vara någorlunda i storlek/ha 4-ben.

Jag letade på det värsta fotot jag kunde hitta i gömmorna för visa att hmm vi kan ta upp plats ibland. Idag så om går i voffarna är i olika diken så slänger jag kopplet ditåt och smällen utav rullkopplet får den utav dom två att stå blickstilla. Normala cyklister skrattar och tackar.

Har ni några erfarenheter utav Grrr.. cyklist-talibaner?