Spetsar & urhundar iFokus

Spetsar & urhundar

Etikettraser
Läst 3804 ggr
Hiro
0

Hokkaido?

Någon som något om rasen Hokkaido? :o
Hur är dom?
Vad gillar dom?

Jag vill veta ALLT! :D

lukasfelix
0

Jag träffade en snubbe för ett par år sedan som hade haft en hokkaido från Sveriges första kull. Han hade dock fått lämna tillbaka den eftersom han upplevde att den var för hård och aggressiv och alldeles för självständig.

Hiro
0

Det lät inte bra :/

DesK
0

Att leva tillsammans med en Hokkaido kan nog vara en utmaning, som endast bör antas av en mycket kunnig människa. Vad jag fattar är Hokkaidon en än tuffare och mer självständig än en Akita, så om du har funderingar kring just Hokkaido bör du kanske först börja med en japansk Akita och sedan naturligtvis sätta dig noga in i rasen Hokkaido innan du skaffar en sådan hund. Den japanska Akitan kan med lite god vilja ses som en lite mjukare kusin till Hokkaidon. Dock är Akitan en hund som har mycket höga krav på sin ägare, så min gissning i egenskap av akitaägare sedan snart 12 år är att om man inte klarar av att leva med en Akita ska man glömma att testa med en Hokkaido.

/Désirée

jonte1
0

Tja, jag som bara har erfarenhet utav Akita.. Som är en del större. Det kräver sin ägare ja.

Rasen finns presenterad här på forumet.

Även hos här hos Skk (Svenska-kennel-klubben).

Hiro
0

Jag har inte tänkt skaffa en :p Vill bara veta, tycker den verkar intressant :)

DesK
0

Ja visst är det en intressant ras Glad Erfarenheten säger mig att om man är intresserad av en viss ras så blir man förr eller senare ägare till en sådan Flört Därav mitt svar ovan Glad

/Désirée