Spetsar & urhundar iFokus

Spetsar & urhundar

Etikettövrigt
Läst 1909 ggr
jonte1
2

Konstigt, 2009.

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

-då vi var in och vacinerade voffarna för att kunna ha dom i ett hundpensionat under 2 veckor(vi var tvungna att åka till Sydafrika). Akitan vägde in på 29kg och Samojeden 27.. Va!!! Det där fick jag äta upp.

Åren gick och nu senast i samband med sista vändan(rävskabb) hos vetrinären så var Akitan på .. Kg. Och Samojeden som har krymt med åldern ca 35kg. Jaja. Jag kan driva med folk för det mesta och jag klev upp på vågen i ett fullsatt väntrum på djursjukhuset och medellade att vågen slog minst 10kg fel. I vänrummet så skrattade damerna friskt medans gubbarna skrek "rätt". Nix våra sjuka hundar var inte med i väntrummet som tidigare skrivet.

Med glimten i ögatSkrattande. Bifogar en bild på dom 3-nämda(inkl en 75kg person).

jonte1
1

-2008, en 1.74cm dotter tyckte att hon inte skulle ha problem med att köra en 650cc efter ett 1/2år med autväxlad  50cc moppe.

Jag som har kört MC länge anser att man har inte ens en chans i kuperad terräng jmf 4x4 beningar. Där folk tycker det är svårt att gå så f-l-y-t-e-r dom där 4X4 fram. Visst rakor är något annat.

Vad 4x4 är är..? Gissa :)

Med glimter i ögat, erkänner.. Skäms

jonte1
2

Sedan hon 3 dagar på raken markerade sin plats i mattes säng i mitten av Februari har hon inte gjort det mer. Akitan är mig mycket kär. Dagar som denna(ösregn) ligger hon brevid min kontorsstol med avbrott för prommisar.

Tänk att kunna bara sträcka ut handen och klia lite och bli belönad efter problem med folk och samtal via luren med.. Hhhmmggrr. Inte undra på att många förordrar hundar/katter(tvi) i åldringsvården.

Bifogar en bild.

SaraC
0

Haha akitadamen är en riktig dam!

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar