Andra tider,
-och vi kommer knappast ha en massa trevliga Sydafrika/Cape Town kalendrar på väggen. Jag funderade lite och kom fram till att Scribus har utmärkt proffesional page layout(motsvarande MS publisher) faktiskt har även till windows. Jepp bara ladda ner. kostar nada. Sånt är vi vana vid i Linuxvärden.. Om Windowsversionen funkar? Vet ej.
Linuxversionen funkar i a f (se bifogat blad för 2012 Mars).
I övrig, -himmel och helvete. Akitan Teddie kliar sig fortfarande men det kan vara normalt när djuren flyr ur huden Hon äter sina penicillin tabletter morgon och kväll utan en massa kostigheter(istoppat i köttbullar/korvar).
Helvetet är med gammelfar och tabtterna!
-Första vändan gick bra instoppad i bacon-leverpastej.
-Sedan tvärnit samma. Försökte med(korvar, köttbullar etc).
-Sen gick det när vi hetsade dom emot varndra och äta 1/4 köttbullar med dito 1/4 tabletter.
-Tvärtnit igen sen.
-Goda råd är dyra. DesK kom upp med iden att trycka ner tabletten i halsen.. Det var då jag upptäckte att när han låste i hop käkarna så kunde jag bara dra ut fingret. Inte trycka in. Med dom där stora bruna ögonen tittandes på mig.
-Ta fram morteln, stöt ihop penicilin+socker och mörk choklad. Funkade en gång.
-Finfin svampsås, rostbiff och puveriserade tabletter. Vägrar att äta.
-etc. Mm. Osv…
Där står jag idag. Å andra sidan svarade gammelfar bättre på första behandlingarna. Han har inte tuggat på bakbenen under senaste dagarna. Vi får se om inte Teddie också repar på sig under veckan. Det är minst 4 hundar uppe här som har eländet visade det sig bara man öpnnade käften att inte hundarna fick hälsa på varndra under prommis.
Å andra sidan. Klippte klorna på dom båda idag och inga hard feelings.
Någon som har några fler bra råd åt.. Medicin intag åt äldre hundar(egensinninga herrar)
.
Glimten i ögat ni vet.
Det fungerar inte att stoppa tabletterna i råkött(färs) då? De kan ju tycka att det är godare än tillagat kött. Eller blodpudding kanske?
Todds mage tål tyvärr inte rått kött, blodpudding får de då och då så det funkar en eller 2 gånger, men sen blir det tvärnit med det också, skulle jag tro. Sånna här saker ska man så klart lära den lilla valpen, då brukar det ju sitta resten av livet. Todd var ju hundgårdshund innan Jonte tog tass om honom - eller ähum det var nog Todd som tog tass om Jonte
Teddie hälsar: Å sen kom vi tjejer! 
/Désirée
Okej, då är det ju inte så lätt. Själv är jag jätteglad över att våran 10 åriga golden tar sin medicin utan några problem, det är hennes godis