Spetsar & urhundar iFokus

Spetsar & urhundar

Etikettfikarummet
Läst 2383 ggr
SaraC
1

En tragisk dag

Häromdagen hände en hemsk sak.. Några grannar hade kommit hem och hört världens oväsen uppe i dungen, skrik och oljud. De gick genast dit och tittade och det visade sig att en hund tagit ett rådjur. Hunden hade bitit av den stackarn benen och det var rena rama slaktplatsen, och värst av allt - rådjuret levde än Rynkar på näsan

De ringde polisen och försökte skrämma iväg hunden, till slut lyckades de. Det fanns ju inget att göra för rådjuret, men grannen satt med det och försökte lugna ner den stackarn som försökte springa iväg utan ben.. Tills jägaren kom.

Det var ju bra att de hann hem och se detta. Först och främst för rådjurets skull som kanske skulle lidit ännu mer annars. Men även för vargen, hade inte de sett att det var en hund som gjort detta hade det högst troligen ansetts som en vargattack sa jägaren.

Usch, jag tycker så synd om det stackars rådjuret Gråter

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

Jenna_Nord
0

Usch så hemskt Gråter

Mvh Jenna

fettmedkevlar
1

Usch vad läskigt! Man kan ju undra vart hundens ägare höll hus, vafasen.. Det är HEMSKT att sådant inträffar.

bruksschafrar.blogspot.com

Medarbetare på Brukshundraser.ifokus.se

SaraC
0

#2 Ja, verkligen.. Hunden var ju helt blodig, så ägaren bör ju om inte annat undrat vad som hänt när den kom tillbaka.

Vattnadal
4

I det läget skulle jag ha försökt få fast hunden, så att ägaren skulle åka dit rejält!

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

[Doglovers]
0

Vad dumt att skrämma iväg hunden. Hade varit bättre att försöka få tag på den.

Tur att det fanns en jägare till hands. Vad dom är bra iblandFlört

Tur dom kunde hålla kvar rådjuret ändå. Fruktansvärt. Hoppas dom får tag på hundägaren.

Vad var det för hund?

jonte1
1

Tja, kul kommentarer. Synd att dom inte har dykt upp om frispringade katter i när och fjärran. Dom är inte ett dugg bättre..

-Inte alls.

Utan att veta hur hunden uppträdde så anser jag(personligen) att det är ett dj-vla trams att komma med kommentarer om försöka hålla fast hunden när den var i jaga-döda läge.

Då har man mkt att lära.

I övrigt så har jag 4(!) personiliga medellanden. Läser jag icke. Upp till var och en att stå för sina åsikter offentligt.

Mvh Rynkar på näsan

SaraC
0

#4 och #5

Dessa personer är inte hundvana och blev riktigt rädda för hunden. De tyckte det var läskigt bara att skrika och försöka skrämma iväg den, så att försöka få tag på den var väl tyvärr helt uteslutet.

Sedan tror jag att även om man är hundmänniska så är inte alltid logiskt tänkande det som dyker upp i huvudet i pressade situationer.

[Doglovers]
0

Vet ni, jag tar faktiskr tillbaka det jag skrev. En del hundar kan vara riktigt bytes medvetna och hugga. Men det var förbaskat synd att dom inte fick tag på hunden eller ägaren så dom fick stå till svars.

SaraC
0

#8 Ja, det kan jag lova dig att de också tyckte! Men de såg det som något positivt att de i alla fall fick väck hunden och rådjuret avlivat istället för att det kanske fått fortsätta lida längre.