Jag bara hatar eftersom...
-folk gärna klagar om att hundar gör sina behov i naturen. Dom skäller på att man ska plocka upp efter sig men jag har hela tiden sagt att det blir nog bra till våren när det naturliga loppet har slagit till. Gödning osv.
Bifogar en bild ifrån morse där gammelfar föredrar att gå nästan jämt om morgnarna. Det bor ju en bla en gråhundstik på en utav gårdarna.
Se upp till höger(den svarta plastpåsen). Det är inte första gången.. Folk plockar upp som dom sedan slänger förhoppningsvis(där ingen annan ser tror dom). Även hans sambo syns uppe till höger.
Naturens gång? Hur lång tid tar det att plastpåsen bryts ner och innehållet åxo..

Påsen är ju också nedbrytbar men det idiotiska i att slänga plastpåsen på backen trotsar allt förstånd! Ser det ganska ofta i förorten där Chapp bor.
Beror ju på vad det är för påse, de flesta är inte nedbrytbara

Trodde det var själva vitsen med påsarna, att de var nedbrytbara?
Ähum jag har också sett massor av hundbajspåsar i naturen och fattar inte vitsen varför någon plockar ned hundbajset i en påse och sedan slänger påsen i naturen. Bättre då att låta hunden bajsa och låta bajset ligga. Bajset bryts ned rätt fort, men en plastpåse, oavsett sort, tar avsevärt längre tid att bryta ned. Självklart ska vi hålla rent efter våra hundar i tättbebyggda områden, men aldrig någonsin ska vi plocka upp bajset i en plastpåse och sedan bara låta plastpåsen falla till marken!
/Désirée

Det var det jag menade! Ofattbart knepigt att lägga skiten i en påse och sedan slänga påsen på marken. Varje gång jag är i storstan pratar vi om detta märkliga fenomen! Det är ju själva upplockandet som är det otrevliga.

Jag måste erkänna att jag hellre låter hundskiten ligga kvar än att plocka upp det i en påse och slänga påsen på marken. Men samtidigt så brukar jag inte gå i stan eller bostadsområden.
Här i skogen låter vi skiten ligga