Spetsar & urhundar iFokus

Spetsar & urhundar

Etikettraser
Läst 3473 ggr
Anibaz
0

Keeshond!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Efter helgen mässa har jag blivit förälskad i en ras jag aldrig trodde var möjlig. Jag är ingen spetsmänniska man har varit riktigt sugen på en Finsk Lapphund till och från, men sen i lördags kan jag inte sluta tänka på Keeshonds!

Träffade Keesen Vagabond på mässan och han var störtskön, hur lugn som helst och verkligen så fin. Har mejlat uppfödare med lite frågor och så men tänkte om någon här har någon erfarenhet utav Keeshond?

Taurus
0

Hej.
Jag har 2 keesar.
Har haft rasen sedan 1974 och är helt såld på den rasen. Glad

Dom följer med på det mesta.

Tips på en hemsida som du kan läsa om keesen.

http://www.keeshond.nu

På min hemsida kan du se hur mina pojkar ser ut.

http://www.ylvis.net

Anibaz
0

Tack för länkarna Skrattande

parsley
0

Jag har kees och har svårt att tänka mig någon annan ras. Pälsen är helt underbar och jag gillar tempramentet. En fördel är de inte blir särskilt smutsiga heller.

Persifone
0

2# min förre hane är farfar till Uffe :D

Medarbetare på Feminism och Vegan.ifokus

Taurus
0

Vad kul! Glad
Då kanske vi har träffats någon gång på en utställning…

Persifone
0

5# Ja det har vi säkert :)

Medarbetare på Feminism och Vegan.ifokus

LinneaChristina
0

Keesen är en jättemysig ras. Det jag gillar med dem är att de (enligt min erfarenhet) är väldigt tillgivna och håller sig i närheten, vilket i kombination med minimal jaktinstinkt gör att de är väldigt lätta att ha lösa, att de är pigga och positiva och, som Taurus nämner, hänger med på det mesta.

Sämre är att de har lätt till skall och att många keesar har lågt föremålsintresse/leklust. De blir lätt enmanshundar, vilket kan vara både positivt och negativt.

Pälsen är väldigt gosig och ett extra plus är att den går att spinna och tova! :) Den är lätt att sköta om man håller efter, men glömmer man bort den ett tag blir den (förstås) rätt jobbig att reda ut.

Hoppas du blir nöjd om du bestämmer dig för att skaffa keeshond! :)

//Linnea

Välkommen att titta in på min blogg!

Anibaz
0

#7 På mässan hade dem tröjor och sånt som var gjorda utav Keesens päls, hur mysiga som helst!

Tack för all info Glad