Spetsar & urhundar iFokus

Spetsar & urhundar

Etikettfikarummet
Läst 1299 ggr
Vattnadal
1

Dan före dan, vad gör ni?

Jag sitter på jobbet, tar en liten paus i arbetet med att lägga in fler varor i webshopen. Har ruggig träningsvärk i sparkmusklerna efter gårdagens slädpremiär. Körde först ett 4-spann, med Vidar och Cora i wheel och Vittra och Skade i led, Vittra valde korta rundan på 4 km, bra, för hon var inte dragsugen, bara sprang med. Cora sprang med först, men efter ett tag blev hon sur och vägrade, försökte bromsa de andrea. Jag var fram och kollade läget med henne 2 gånger, inget fel, inte ont eller så. Så vi körde, när hon tyckte att det var hemväg, så gick det bra dock, inte så att hon drog, men hon travade på med de andra i alla fall. Jag skickade in de 3 innehundarna på en gång vi kom hem, och de gick nöjda och lade sig på våran säng.
Sen tog jag nästa gäng, Ego och Ubbe i wheel och Drífa i singelled. Vi tog 7 km-rundan, och det hann nästan bli mörkt innan vi var hemma. Krister fick ta ett 4-spann med Bestla och Fenja i wheel och Piro och Gjöa i led, 7 km rundan de med, i pannlampsljus.

Cora visade sig vara lite öm i musklerna, troligen av att ha försökt bromsa de andra. Hon fick låna lite av Vidars metacam imorse, och då hon är lite låg, slapp hon vara med grabbarna i hundgården idag. Hon fick följa med till jobbet, och har nu nosat genom hela butiken. Tack och lov att hon är lite öm, så hon inte orkar försöka hoppa efter alla goda tuggben. :-)

Nu ska jag köpa julklappar till hundarna hemma, slå in dem och träslottet till systerdottern (julklapp till henne och hennes möss) och sen fortsätta jobba med shopen.

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

SaraC
0

Här är de ju närmare dan före nyårsdan! Har halkat efter lite härinne nu under julfirandet.

Vad mysigt det låter med slädpremiär! Glad

Skönt att allt julstök är över för detta år. Julmatsresterna är uppätna, nu är det bara en massa julgodis kvar att ge sig på! Jag och sambon är lediga denna vecka så det har blivit många mysiga promenader och bus i snön med vovven.

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

chapp
0

Bus i snön!? Lyckliga du som har snö. Här är det bart och isigt och otrevligt.

Vattnadal
0

Vi var av med snön på måndagen efter, men idag kom några cm igen, hoppas på mer!

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

SaraC
0

Vi får i omgångar. Det kommer, sen blir det lite töväder och lite smälter bort och sen kommer det mer, smälter bort och så vidare.. Himla konstig vinter i år!

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar