Spetsar & urhundar iFokus

Spetsar & urhundar

Etikett: raser
Läst 2470 ggr
GabbiS87
0

Eurasierägare, se hit! :)

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jaa även ni andra med erfarenhet av Eurasier självklart!

Jag och min sambo ska få hem en Eurasiervalp i början av oktober och jag vet redan rätt mycket om rasen och vet att den kommer passa oss..men det jag är nyfiken på är hur hundarna kan skilja sig ifrån varandra, personlighetsmässigt liksom!

Hur svårt/lätt det var att få dom rumsrena?

Hur de var allmänt som valpar, blyga eller framåt?

Om de var hoppiga som valpar?

Hur mycket dom har förändrats från valp till vuxen?

Hur lättlärd hunden har varit?

Berätta gärna hur mycket som helst :) Även negativa saker!

Gabbi

SaraC
0

Men, jag vet ju att det finns flera Eurasier-ägare här! Kolla bland gamla trådar om ingen svarar!

Jättesöt var i alla fall din valp!

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

GabbiS87
0

Ja jag får göra det för ingen verkar vilja svara ;)

GabbiS87
0

Ingen som vill berätta om sin Eurasier?? :)

SaraC
0

Eftersom ingen svarat här ännu länkar jag till några trådar vi tidigare haft härinne om rasen där eurasierägare berättat om sina hundar.

Varför Eurasier?

Rasfunderingar, eurasier?

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

GabbiS87
0

#4 Tack! Ska kolla in de :)

Astrid
0

Hei :)

Beklager jeg har ikke sett denne gruppen tidligere.

Jeg er eurasiereier (har flere), en herlig rase. Nå har det gått flere uker siden du fikk din valp i hus så valpen har nok selv gitt deg svar på mange av dine spørsmålFlört.

Min opplevelse av rasen er som for alle andre raser, hver enkelt valp/hund er sin helt egen personlighet.

Noen blyge, noen frempå, noen hopper, noen tygger på møbler, noen gjør det ikke, noen er rumsrene når de kommer fra oppdretter, noen sier klart og tidlig i fra at de vil ut å tisse, noen sier ikke i fra så klart og tydelig (så det er opp til deg å være oppmerksom!)

Dvs helt lik og like forskjellog som alle andre valper av ulike raser. Det som er viktig at du gjør deg godt kjent med rasen slik at du gjør den jobben som bør gjøres på veien til en velfungerende ung - og etterhvert voksen hund :)

Mvh

Astrid i Norge

GabbiS87
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tack för svaret om än lite sent! Vi har som sagt haft vår lilla Myra hemma nu i 2 månader redan, tiden får fort och hon växer fint Glad

Astrid
0

Herlig valp!!! :)

GabbiS87
0

#8 Tack! :) Full i bus!

parsley
0

Härlig bild på hunden! Min keeshond gillar euroasier väldigt mycket. Hon är inte lika förtjust i keesar av någon anledning. Glad

GabbiS87
1

#10 Tack! Hon älskar att ligga ute och mysa och tugga i sig pinnar, kottar och löv :)

Tror du verkligen det är rasbundet? Jag tror inte hundar går efter ras när de beslutar sig att gilla en annan hund eller ej. Tror det handlar om personlighet och vilken energi den andra hunden utsänder. Eurasier är ju trevliga hundar så jag förstår att hon gillar dem Flört