Tonårshusse..
Jag vart medellad idag att det hänt något tråkigt sent igår utav yngsta dottern som hade kompis här på övernattning. Dom spillde ut en 1/2 cola över tangentbordet.
Dom försökte på alla vis torka och vända upp och ner på den bärbara datorn. Tom den äldre dottern hjälpe till.
Det var synd att jag fick reda på det fram emot 11.00 idag. Jag skruvade isär och torkade ur med T-röd och sen fick det stå ett par timmar under en fläkt till strax efter 18.00..
Den funkar till 99% igen. Var det det värt det? Det var en s.k företags modell som kostar ca 15 000:-inkl moms byggd i exotiska mtrl.
-Gammelfar har tydliga problem, ögorna samt näsborrana gör 360 grader på en sekund jämt
. Vaffö? Löptikar naturligtsvis. Han t o m glömmer att hans sambo har inget innandömme kvar. Ja då fräser hon till och visar det där..
akitor ska ha.
Jag har sett den hunden förut på håll, -i fredags kväll så stannade den till hur än matten försökte dra vidare.. Gammel/storefar var ensam ute och han svarar tillbaka. Lördag em så går dom förbi igen, nu var Akitan först fram och svara och då kilade hunden in i en öppning i hagtornshäcken trots mattenrs "sjå". Gammelfar/storefar står ett par steg bakom.
Om jag skulla ha gissat så är det en ståtlig Huskey med man.
Nix våra hundar söker inte strid men bevakar sin gård och integritet. Bifogar en helt ointressant bild på dator-tork 
Jadu, dina datorproblem får du nog ha överseende med - så går det när tonåringar får tillgång till den, dom lyckas alltid spilla ut något 
Min hund bryr sig inte när han är inne, men ute är han stendryg när någon tik här i närheten löper. Kan lätt stå 5 minuter på ett ställe, röra sig 3 meter och börja om igen… Suck.
Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

Vilket mod att skruva isär en dator. Och klara av att sätta ihop den igen förstås.
Jonte är ju datornörd
Det var genom vårt gemensamma intresse för linux operativsystem som vi lärde känna varann och vi har byggt samtlga våra stationära datorer själva 
/Désirée
#3 Det är alltså er man ska kontakta om man får något haveri då 
Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar
Japp det kan man göra 
/Désirée