Spetsar & urhundar iFokus

Spetsar & urhundar

Etiketthälsa
Läst 2982 ggr
chapp
0

Löss!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Efter att ha kliat ihjäl sig (nästan) den senaste tiden fattade matte äntligen galoppen och ringde till vetten. Jo, det var nog löss… Gå till apoteket och skaffa lusmedel. Sagt och gjort, 259 kr fattigare, och en snabb och enkel behandling senare så verkar det ganska lugnt på kli-fronten. Men man ska tydligen avlusa hennes bädd också (det råkar vara min säng det, ska tvätta allt som går att tvätta). Själv har jag inte blivit biten vad jag kan se.

Vattnadal
0

Vi fick löss på vårt gäng för en himla herrans massa år sen, när vi bara hade 6 hundar. Vi var i stugan när lillasyster ringde och berättade att deras pudel kryllade av löss. In till Sveg, köpa tigusspray och blöta ner alla hundarna med, och så försöka skura allt. Hemma blev det bada med lusshampo 3-4 veckor och storstäda huset. 3 v senare fick vi börja om, då Luomi var full av löss igen. Körde då spoton från apoteket, mot fästingar och löss. 4 v efter behandling, samma sak igen, då vi fick stronghold utskrivet av veterinär. DÅ tog det och även Luomi blev lusfri och slutade smitta ner alla andra igen.

Fasar för det nu, med 11 hundar, skulle kosta skjortan och lite till!

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

Sophey
0

1. Stronghold ar bra grejer!

Medarbetare på matlust

lukasfelix
0

Usch så jobbigt :-(

Koff har fått noskvalster han så han behandlas mot det med Stronghold nu