Spetsar & urhundar iFokus

Spetsar & urhundar

Etikettövrigt
Läst 1522 ggr
jonte1
0

Teknikens under..

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Efter 6 år så startade jag upp min övervakningskamera igen. Det är en kamera som är helt nätverksbaserad och därmed inte kräver att en dator är igång för att mota infomation som billigare s.k  webkameror.

Ja, kameran kör det mystiska "Linux" . Förmodligen så använder nästan ni alla Linux (ex Google, Amazon och facebook) utan att det "känns". Jag tror att iFokus kör en version utav sitt publiceringssytem som används till största delen på linux. Visst det går att köra under Windows men med tanke på att iFokus lade om sin verksamhet bl a prestanda problem så..

Det är bra att jag kan slå upp bildsidan från min gård så länge jag har tillgång till internet och är ute på resande fot.

Gammelfar bor ute nästan jämt men Akitan får inte vara ute såvida inte nån av oss är hemma.

Tja, allt är inte negativt med teknik.

Bifogar en bild hur det ser utan voffar därför dom var på em prommis med tjejerna.

chapp
0

Är gammelfar ute även på nätterna? Det är en del av hundarna i min by, går man ut sent på natten eller tidigt på morronen hör man dom skälla ut i natten. Då sover Leia tryggt i mattes säng.

jonte1
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nix, han har inte bott ute en hel natt sedan i sensomras. Han vill själv in. Vi får se hur det blir när snön kommer. Han börjar bli gammal som sagt. Gärna mellan 24.00-04/0430.00 är han inne. Nu för tiden sitter han bara i lina. Förr i riktig kätting som inte höll.

-Äldre och sin sambo att tänka på. Bifogar en bild där han tydligen har parkerat på gården för första varning inför om nån skulle försöka bryta sig in till Akitan Vi har även skyltar/foton på utsidan av dörrar in med varning. Akitan låter gärna sin stämma ljuda om någon kommer med bil eller kliver på trappen.

Se bifogat fotoSkrattande.