Spetsar & urhundar iFokus

Spetsar & urhundar

Etikettövrigt
Läst 2166 ggr
jonte1
1

Idifix

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Min svärfar som är knappa 1.73 i lästen klädde ut sig som Obilix(skrattar) och hade med sig sig den lille på en Tysk lokal festlighet för många år sen. .  Grannens Grand Diona är nästan lika stor.

jonte1
1

Fortsätter på iden om stora hundar, Akitan är 64cm i mankhöjd.. Våra döttrar är numera minst 1.75(jag är längre). Vad gammelfar tycker om stora hundar har jag redan skrivit om.

jonte1
1

Rättelse!

-Min svärfar har aldrig varit längre än 167cm.

-Idifix är fel. Idefix skall det vara.

Till mitt försvar så tycker jag att svärfar kunde ha klätt ut sig till Asterix sitället. Men visst vart det kul på karnevalen i  Dússeldorf. Alla hade mycket roligt åt det orginella paret som också hade sällskap av en skottkärra med en 25 liters öltunna med tappkran. Gubben gillar hundar i a f och har haft mycket hyss för sig i sina dagar.

-bifogar ett foto på mig och min svärfar. Jag och Samojeden gammelfar har kanske svårt att mäta/uppfatta andra.

SaraC
0

Haha vilken syn det måste varit med din svärfar! Skrattande Kul!

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

DesK
0

Jag kan intyga att den synen var obetalbar! Jag hjälpte far på med utstyrsel som bestod av 2 tjocka dunkuddar innanför de röd och vitrandiga hängselbyxorna och nån t-shirt på överkroppen + en peruk med flätor. Sen lastade vi in den lille vovsingen, skottkärran och öltunnan i bilen och far körde in till stan och karnevalen Skrattande Tyvärr fick jag aldrig se dem i stan, men jag hörde de glada tillropen! Skrattande Det är oftast grymt trångt på de där karnevalerna.

/Désirée

jonte1
0

Fyller på med bild ifrån.. DesK i soffan med sin kusin och Pasha(Idefix) från det glada Dússeldorf. Hunden var dock inte modigare än (likhet med)Scooby Doo enligt utsago.

SaraC
0

#4 Haha kan tänka mig det Skrattande

#5 Vilken häftig hund, öronen ser ut att sväva på henne (?)

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar