Dagens hundmöte, -Grrr.
Det var redan i sommras att vi vid en morgonpromenad såg en katt och en svartlockig pudelaktig/Snauser jagades efter och en äldre(min ålder)? herre på slutet som sprang ut på en väl trafikerad väg här.
Oj vilken tur att vi inte var pecis vid infarten sa vi då. Idag kommer hunden i 120 och lyckligtsvis så hade DesK och Teddie hunnit ca 15m framför. Gammelfar stog helt still i läge och "mullrade" utan att visa tänderna under en minut.
Därefter så gick vi fram till dörren(gammelfar är duktig på att valla voffar) och jag knackade på och när dom öppnade så fick hunden springa in och jag medellade att nu får dom nog skärpa sig angående hunden. Killen och tjejen som är ganska nyinflyttade och hade småbarn i bärsele ursäktade sig med "att hunden bor inte här" utan dom bara tog hand om den ibland.
Jag sa (utan att vara elak/spydig)att nu får dom:
-skaffa halsband.
-sätta hunden i lina om den ska vara utomhus.
Var jag elak? Är det fräckt att knacka på och förklara att det inte håller?
Jag har haft nog med lösa hundar på tomter som springer ut när andra hundar passerar förbi.
Vad vore ett inlägg utom ett bifogat foto från mig. Från tidigare i veckan och is på våran lilla damm.. Snö nu? Snälla när kommer snön 
Jag tyckte inte alls du var elak eller fräck.
Nu låter jag inte min hund springa runt ensam men hade han av någon anledning smitit hade jag blivit överlycklig om någon kom med honom!
Att du påpekade att hunden borde ha halsband och vara kopplad om den skulle vara ute är ju bara allmänt hyfs, det borde dom väl begripa själva. Tycker inte de borde lämna hunden ensam ute i lina heller.
Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar