Koff tränar backa!
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Tänkte visa er ett litet videoklipp på det vi börjat träna nu, nämligen backa ;) Videoklippet är från andra eller tredje träningspasset så han lär sig snabbt lillkillen:

Jätteduktig!
Har du provat att belöna bakom honom, för att förstärka rörelsen bakåt? Testa att kasta godisen bakåt, och se om det inte går ännu bättre då!
MVH Elin
Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter
Jag läste om någon teknik som gick ut på att man skulle kasta in godisen bakom frambenen för att få hunden att sänka huvudet när den backar, skulle tydligen vara bättre muskelarbete och ge en bättre teknik så det har jag börjat med nu men han håller upp huvudet lika mycket ändå :P

Visst är lappisarna lättlärda! -Så kul.
Min Leia blev "lat" efterhand men fortsätter att göra tricks om man bara belönar de svåra tricksen… Dom lär sig fort hur man gör minsta möjliga ansträngning för en belöning.

#2 Hur han håller huvudet kanske inte är så viktigt i början, utan kan finslipas med tiden. Att belöna bakom honom istället för att han ska gå mot dig, ger en dragning åt rätt håll även i belöningen.
MVH Elin
Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter
Ville bara slänga in en rad till dig då jag precis hittat din blogg :) Tänkte först att min lilla lapphundskille var lik din, och nu såg jag att dom tillochmed är halvsyskon! Samma pappa :) Våran lille Yoshi är nu 6 månader :)
Så roligt! Från tricaliz kennel då eller? :) Har för mig att dom valparna som kom där är ganska exakt en månad äldre än Koff!
#6. Stämmer bra det :)
Finns det några bilder (utöver din avatar) på honom någonstans, skulle vara kul att se! Har sett bilderna från uppfödaren, men nu när han är äldre tänkte jag :)
#7. Har precis skaffat mig en blogg där jag kommer att lägga upp bilder, finns några uppe nu :)
Roligt att se! Då ska jag följa bloggen och se hur det går för er! :)
Förresten, bor du i Skövde? Såg att du pluggade i Skövde nämligen! Jag bor i Skara så det vore ju skoj att låta halvsyskonen träffas kanske ;)
Nej jag bor i Varberg och pendlar bara till Skövde, hade annars vart jättekul om dom fick träffas :)