Spetsar & urhundar iFokus

Spetsar & urhundar

Etikettbeteende
Läst 1287 ggr
jonte1
0

I mina unga år här..

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

-så vart jag överfallen utav två Schäfrar samtidigt på den här stigen. Personerna som ägde fastigheten tyckte att dom hade rätt sätta upp skyltar långt utanför deras fastighet. Jag satte stopp för det.

Husse kanske dj-vlades med dom och vi gick förbi igen nån månad senare. Då vart det fart på hundägarna och dom undrade varför vi gick där igen..

Jaja, -jag visade på min sambo Akitan hur konstigt det kunde vara i somras på plats. Akitan säger att nu gammelfar behöver du inte bekyrma dig eftersom jag följer med dig och jag har hela munnen full med sylvassa tänder Tungan ute.

Skrivet med glimten i ögat.

SaraC
0

Huh? Man får väl gå på allmän plats (?) hur mycket man vill och i övrigt gäller ju allemansrätten som är i stort sett lika tillåtande. Låter löjligt.

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

DesK
0

Det tråkiga med en sån här sak som Todd råkade ut för är att det ofta hänger kvar hela livet. Det smittar också lätt av sig på yngre nytillkomna hundar i flocken. Skrikandes

Vi har ju många villaområden här i Sverige där många av tomterna gränsar mot skog, detta ska vi vara glada för, Glad men tyvärr finns det folk som utnyttjar sånt här till max och "utökar" sin tomt långt utanför den riktiga tomtgränsen Obestämd Allemansrätten ska vi värna om, men jag tror att den kan komma att förändras lite framöver.

/Désirée

chapp
0

En kvinna i den by jag bodde i förut, "förbjöd" hundägare att gå på "hennes" väg. Hon hade nämligen katter och gillade inte hundar. Jag fick också en tillsägelse när jag gick på den där vägen med min gamla hund, och vart så paff av hennes otrevlighet att jag vände.