Vecka 39
Tänkte börja med en ny "OT-tradition" härinne, varje vecka lägger vi upp en ny tråd med namnet på veckan (som jag gjorde här nu) och lägger den i inläggskategorin "Fikarummet".
Har inte jag lagt upp en sådan tråd för veckan som är så gör det gärna du! 
I de här trådarna så talar vi om vad för kul, inte kul, eller vad som vi ska göra denna vecka. Det kan gälla hund eller inte, det spelar ingen roll. Vad som än hör veckan till lägger vi här om vi vill!
Nu börjar jag, alltså lite för sent eftersom det är onsdag idag, med vecka 39. Vad ska ni göra denna vecka? Eller vad har ni gjort denna vecka?
Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar
Här är det äppeltider, så jag försöker ta hand om våra äpplen 
/Désirée
Jag har inte hunnit med så mycket mer än det nödvändiga under veckan, men nu är det äntligen helg!
Idag har jag handlat ljung och silverek att sätta i när mina kära blommor dör (har de nog redan gjort) och hälsat på min syster med familj.
I morgon ska jag hjälpa min granne att flytta. I övrigt har jag tänkt njuta av det här sjukt varma vädret som letade sig hit i torsdags och verkar hålla i sig åtminstone över helgen.
Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

Full rulle den här veckan!
Måndag, städa lite burar, pyssla med alla djur och hundar, sen besök av musfolk på eftermiddagen.
På tisdagen jobbade jag min sista dag på konsum.
På onsdagen var jag till revisorsfirman, sen till arbetsförmedlingen och fyllde i ansökan om att fa ha FAS3 hos oss på firman. Sen köpte jag en underbar röd dräkt (kjol och jacka i gammeldax stil) och lite plock till firman på Erikshjälpen, hem, mata hundar, hägnspring och sen kursavslutning på vardagslydnadskurs med "gå-fint-i-kopplet" inriktning.
Torsdagen hade vi möte med en säljare från Lupus på firman. Kommer at ta hem DAP från dem, och troligen ett foder samt en del tillbehör med. Så hem och packa. Halv 9 satte jag och Krister oss på tåget mot Kiruna. Jobbigt, redig förkylning bryter ut.
Fredag, framme i Kiruna på förmiddagen. Får samtal från djurvakten att ett av lammen är sjukt, dock hinner lilla Ronja, min lilla vita gosetös, dö innan hon är framme hos veterinären. Vi vimsar runt i Kiruna, äter lunch och checkar sen in på hotellet, jag sover middag 2 timmar. Sen ner till folketshus och kolla var vår monter ska vara, tillbaka till hotell, äta godis, snora, sova.
Lördag, upp tidigt, frukost, till folkan, göra iordning bordet med försäljning och sen 9-18 på mässan. Massor av folk, säljer, tar upp beställningar, pratar drag, foder, utrustning och hund. Lugn och ro då föreläsningarna drar igång. Biter ihop att febern är för hög, för det är ju roligt! Snart är det dags att packa ihop, ta en god pizza och kanske öppna en flaska vin på hotellet.
Söndag, mässa hela dagen igen, sen tåget hemåt halv sex. Ytterligare en natt på tåget, snålheten gjorde att vi inte bokade liggvagn, så sova går sådär halvbra.
Längtar lite till nästa vecka, som blir lugnare, trots massor att göra! Längtar mest hem till hundarna!
MVH Elin
Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter
Jag och Koff har vart och tittat på vallhunds-sm!

#4 Det är så oerhört underbart att se arbetande hundar, och på SM-nivå är de ju så duktiga att man nästan blir rädd!
MVH Elin
Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter