Spetsar & urhundar iFokus

Spetsar & urhundar

Etikettbeteende
Läst 1835 ggr
jonte1
0

+10-15min/prommis.

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu är den här tiden här. Gammelfar är hopplös varje prommis. Det ska ätas blåbär i massor på hemvägen.

Akitan är ointresserad utav blåbär men jag misstänker att det är hon som har strippat mattes jordgubbsland Tungan ute

Bifogar en bild på 2 Samojeder i blåbärsskogen och dom frossar, först till kvarn(Gammelfar först).

smurfan-13
0

Blåbär är MUMS hälsar två av mina tre tokar. Fast den ene är lat och brukar "plocka" bären ur vår hink istället för från riset (som han dock kan plocka ifrån om det "krisar")

jonte1
0

Jag får backa. Jag har antagit fel! Teddie våran Akita har visst börjat på att äta blåbär senaste dagarna. Det går inte så bra än men det kommer nog, -tydligt att hon har tagit intryck utav vad gammelfar gör i bland blåbärsriset.

"Aldrig för gammal för att lära sig" säger den kloka Akitan Oskyldig

jonte1
0

Jag tog upp frågan vid middagsbordet och mini-mattarna hade observerat samma sak om Teddie. Hon får mest blåbärsris i munnen och spottar ut och fnyser. "Hon lär sig nog" är kommentaren Skrattande.

Vattnadal
0

De flesta av våra hundar älskar att äta bär. I hägnet har de hallonsnår som de plockar i, när de busat klart.

När vi plockade svamå häromveckan var Vidar lite sur. De jämrans björnarna hade tagit nästan alla blåbär!

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter