Spetsar & urhundar iFokus

Spetsar & urhundar

Etikettbeteende
Läst 2546 ggr
jonte1
1

Gammelfar,

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

-Hej du.

Du tog hand om mig i hundgården. Jag hade ingen annan pappa än dig. Det skilde ett par generationer.

När du försvann 2005 och jag fick egna valpar så grävde vi upp stängslet och rymde i rätt riktning fler än en gång.

Det var en trafikolycka som gjorde att jag fick komma närmare dig igen. Tiken dog ur första gen å jag flyttade närmare dig, -det är bara din son ur första generationer som är kvar. Tur att ni är kompisar ibland(hussar och mattar). Ja jag håller rätt på han 1:sonen åt dig.

Det var inte så kul att komma hem till dig och Akitan fällde örona på din gård förra året. Sen gick det bättre när du grrr åt sonen så han ställde sig i diket å gnällde. Akitan fick flytta på sig trots öron i attackläge. Du är övertygande när du säger grrr..

Jag fick slicka dig i munnen vilket är en underkastelse utan att någon la sig i.

Jag bifogar ett foto när du gammelfar var lös och jag i flexikoppel för många år sen. Hektar efter hektar så kom vi alltid hem eller hur?

chapp
0

Nu ska vi se… gammelfars son som talar? Som finns i närheten hos vänner till dig? Gammelfar tar befälet.

Fast jag tror inte munslickandet är en underkastelsesignal, jag tror det är ren artighet från unghundens sida. Så gör Leia med min gam-gubbe men sedan härjar hon fritt med honom, tar hans mat, vaktar sin, ska alltid vara först jämt, tränger in honom i hörn… Han tar nästan allt från henne med ett upphöjt lugn.

jonte1
0

Jag skriver som en nöt.. Ibland(oftas).

Tiken på fotot är en flera generationer ner tik. Hennes Husse umgås med Hussen och matten till Gammelsfars son ur 1:gen som bor här tvärs över åkern.

Nuvarande ägaren till tiken hade förut en tik också ur första generationen efter gammelfar(en samtidig kull) som var här ibland.

Bifogar ett till foto, ja dom där två(Gammelfar och tiken) var väldigt såta kompisar sen hundgårdstiden. Gammelfar har varit med om mkt. Obs att på första fotot så är gammelfar utan koppel. Det var som sagt hetktar efter hektar.

jonte1
0

Hmm.. Akita i attackläge? Samojeden på bilden är älste sonen nere här som kommer in på gården, -kolla vinkeln på örorna på Akitan Skrattande nästan vågrätt med skallen.

jonte1
0

Så ser Akitans öron ut normalt, -m a o så fäller hon örona så Foten i munnen I övrigt så tycker hon att det är ett Samojed-infekterat-område härRynkar på näsan.

Obs, Gammelfar i övre vänstra hörnet som tycker dom-där kan gaffla utan hans närvaro(det var vad sonen ville till innan Akitan slog stopp). Nu får sonen gaffla med Akitan enbart. Ur askan i elden eller vad heter det?

DesK
0

Hum säger Teddie! Ni vita flinnde polarhundar borde a vett att vakta hem och flock! Guld i mun

/Désirée