Kontroll, rullkoppel.
Yngsta dotterns klasskompis kommer gärna förbi och samtycker till att ta en promednad med voffarna trots yngsta dotters ivriga försök att göra sånt som tjejer i nionde klass förmodas skvallra om och glömma omvärden.
Kompisen satsar hårt på att kunna bli vetrinär. -Det är jobbigt när voffarna har olika intressen, -man står där som ett kors med armarna år olika håll. Jag tror nog inte att jag skaffar någon draghund direkt. Vi har bara katt hemma.
Rullkopplen? Dom fungerar bra. Det ger voffarna en frihet och ändå har jag ganska bra kontroll.
Bifogar ett foto på interljuvoffret mfl, -har 'e 
Ps. Hon får inte gå själv med voffarna . Ds.

Vi använder oxå flexikoppel, när vi rastar innehundarna som är 3 äldre husky och en ung golden som alltid (så gott som) är lös. Använder det oxå när vi går promenad med en i taget. Risken för bus och trassel med linor är stor om man har 2 busiga huskyn, och en ögla runt ett ben kan sluta illa.
MVH Elin
Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

Det är skönt att kunna ge hundar som inte går batt ha lösa lite mer frihet på promenader, kunna nosa och pyssla utan att behöva stanna själv.
MVH Elin
Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

Jag avskyr flexi, men har det stort sett dagligen till alla mina hundar ;) Avskyn hänger dock ihop m äldre tanter (gah fördomsfull värre) och deras små bjäbbiga ohyfsae hundar som aldrig kan hållas kort vid möten. Men ett korekt använt flexi där man ser till att hantera möten m andra människor, djur, cyklar mm så att det blir säkert kan vara en gudagåva för vissa hudnar faktiskt. :)

#4 hihi du har rätt, tanter behöver inte alltid flexi ens för att sakna kontroll :P

Går det att ha kontroll på en JRT? Hela hunden som en spänd fiolsträng på speed… (obs elakt)
Efter att ett antal gånger genom åren ha gjort mig ordentligt illa på andra hundägares flexikoppel var jag helt anti-flexikoppel. När Jonte och jag slog våra påsar ihop så lärde jag mig (motvilligt) flexikopplets fördelar och nu uppskattar jag det 
/Désirée
#6, -härhemma får du bara hear hear för den insikten 
Jag tycker verkligen inte om flexi. Jag hatar det på alla dessa hundar vars hussar/mattar inte kan hantera det rätt och jag gillar inte alls att använda det själv. Men jag har ingenting emot att andra som kan hantera en hund i det använder det.
Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar