Akut omplacering av stor hund
Lite ot, men ja. Vill hjälpa hunden så att han kommer till ett bra ställe. =)
Någon som söker en stor mjuk kramvänlig hund? Kolla in länken isåfall och för mera information. Dela gärna vidare.
Han är bara 8 månader och har redan flyttat ca 5 gånger. En hanhund utav blandning pyrenee/kuvasz (antagligen).
DU ska veta vad du ger dig in i. Detta måste vara det sista hemmet annars kommer psyket att förstöras.
Säger också att det inte är min hund så att ni inte får för er det.

Stor, ja, mjuk i pälsen då, men kuvaz och pyrre, kramvänlig, njae.
Om det inte varit björnhund i den, kunde jag tänka mig den, om jag fått ha den från början. Skulle passa perfekt till att vara gårdshund och dessutom boskapsvaktare år fåren. Fast det går ju inte nu, då den inte vuxit upp med fåren.
Kan bli en oerhört skarp hund, blir det troligen. Egen vilja, avlad i 2 raser som boskapsvaktare där den ska gå in och försvara sin flock aktivt, samt jakthund, som jagar byten. Krockar det blir det tokigt. Blir mörkrädd över vissa blandningar!
MVH Elin
Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

Jag hoppas den som tar hand om honom verkligen tänker till om de har resurser till det. Det är ju ingen lägenhetshund direkt utan mer en gårdshund.
Sen att vara 8 mån gammal och ha flyttat 5 gånger redan. Vad kan det ha gjort med hans mentalitet?
Jag hyser inga tvivel om att han är stor, snygg och ser kramgo ut, jag hoppas bara blivande ägaren inser att det är mer än så.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
#1 Ja, det var en dryg blandning det där. En del människor är hopplösa. Så jag hoppas att han kommer till rätt hem snart.
#2 Jo, jag tänkte också att han vore perfekt som gårdshund. Hade hoppats att det blir ett sånt hem. Och hos någon som är kunnig och vet vad han ger sig in på för hund.
"Detta måste vara det sista hemmet annars kommer psyket att förstöras."
Har det inte redan gjort det av att flytta 5 gånger på 8 månader så är det väl inte jättestor risk att att det gör det av att flytta ytterligare en gång. Eller varför tror du det kommer göra det? Om han visar såna tendenser så är det kanske bäst att han får somna in, annars lär det sluta med katastrof med en hund av dom raserna
Jag anser att ett djur som flyttas allt för många gånger förstör psyket på dom, och då spelar det ingen roll vad det är för djur eller ras.
Jag har inte träffat hunden själv, så jag vet inte hur han är. Men sägs att han är underbar allafall. Men att tydligen inte många som klarar av honom. Antagligen pga åldern, storleken, raserna som är inblandad, och jag kan även tänka mig att den är ordentligt ouppfostrad. Men som sagt, jag har inte träffat hunden.
Jo men jag menade varför att flytta EN gång till skulle förstöra psyket på honom när det inte gjort det av att flytta FEM gånger. Han har ju liksom redan flyttat sjukt många gånger…
Visst har han flyttat redan en massa gånger. Alldelse för många gånger. Än så länge har han klarat av det tydligen. Men någon gång blir det alldelse för mycket. Så varför utsätta hunden mera skit och för flera flytt? Varför kan han inte få ett och en sista hem? Varför ska han behöva utstå mera? man vet ju inte hur mycket mer han skulle klara av isåfall heller. Tråkigt om han skulle bli förstörd pga många flera flytt. Han är bara valpen stackarn.
Precis, varför utsätta han för mer flytt. Därför är det bäst att han får somna in istället för att flytta på honom igen och riskera att han får en knäpp
Som sagt, inte jag som har han.
Men tycker att han borde få en chans här i livet.
Men det måste väl finnas en anledning till att ingen vill ha kvar honom, så han kanske redan fått sina chanser?
Jag tror mest på att han har hamnat hos helt fel människor (Bollnäs är direkt ingen bra stad för djur, alkohol och knark är extrem i den här staden och fjompiga människor).
Han var säkert en liten lurvig och söt som en liten nallebjörn som valp. Och utan att läsa på de raser han har i sig. Köper. Och sedan blev han som han blev - inte den lilla söta valpen längre, en stor valp/tonåring, ouppfostrad och sedan me de där raserna. Och om jag har uppfattat det rätt så visste inte änns den senaste hur dessa raser var som var i honom - antagligen då bara skaffat på sig utan att veta något, och kan även tänka mig att de tidigare var så med. Alltså de var helt opåläst och ingen kunskap.
Jag har inte träffat honom så jag vet inte. Men om det är så, så med rätt hand, med någon som förstår sig på såna hundar med dom raserna. Vet vad han ger sig in på. Så kan det nog bli en bra hund. Han är bara valpen och har verkligen fått en dålig start på livet. Han förtjänar något bra med.
Jag tänker nu inte diskutera något vidare om detta - ser ingen annledning till det. Har nu sagt mitt. Och just nu biter jag ihop allt jag kan för att inte gå och hämta honom. Som inte är det lättaste. Men det är omöjligt att ha honom här.
Detta är ett inlägg för att hitta ett nytt bra seriöst hem åt honom. Inget mer med det.
Hunden är inte min, jag känner inte hunden, har aldrig träffat honom. Men jag tycker att han förtjänar ett bättre liv än detta allafall.
Han som har hunden nu tog den så att den inte skulle hamna i helt fel händer - som det finns alldelse för mycket utav. Men han kan inte ha hunden kvar hos sig, han jobbar mycket plus att han bor i lägenhet och tror inte att han har så mycket kunskap. Men jag känner inte den killen så mycket heller så. Så jag ska egentligen ha det osagt.
Kontakta Bill och Bull för ev mera info. Jag vill allafall rädda den här valpen.
jag är så jävla jävla arg… Hunden är avlivad!! Fick inte änns ett helt dygn att leta nytt hem åt den.
Bra beslut.
onödig kommentar!!