Spetsar & urhundar iFokus

Spetsar & urhundar

Etikettövrigt
Läst 2095 ggr
SaraC
0

Första doppet

Igår tog vi första doppet, både jag och Eros. Pinsamt sent.

Eros badade till magen som vanligt, längre i kommer inte på fråga. Fick sedan som vanligt tokryck över stock och sten.

Sedan badade jag och husse ordentligt och det gick faktiskt bra, annars brukar han bli störtförbannad på oss när vi badar, skälla och morra som en galning tills vi kommer upp igen. Han hade koll på oss men var upptagen med att gräva i en enorm sandhög.

Har ni och/eller hundarna badat än?

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

chapp
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Var har Eros varit hela sommaren, på en stadsgata? Är han en stadsjycke?

Leia fick komma till en sjö för första gången i sitt liv (!) i veckan och där träffade hon på ett fenomen som hon aldrig sett förut: vågor. Som varje sann lapphund skällde hon ut vågorna efter noter. Sedan gjorde hon lekinviter.

Leia badar annars i bäcken varje dag, men inte mer än till midjan.

Vattnadal
0

Valparna, dvs Ubbe, Skade, Fenja och Bestla badar glatt i pooolen de har i hägnet. Ubbe älskar att dyka och plocka upp ben od ur den. Den är dock bara 30-50 cm djup. Vittra badar där ibland, men föredrar bäcken, helst när det regnat mkt så det går att simma i den.
Vidar kliver gärna i till magen när han är varm, efter rommisar eller så. Är vi vid en sjö kan han tänka sig att simma när det är olidligt varmt. Första gången med mild övertalning, sen när han minns att det är skönt, simmar han helt frivilligt.

Tror ingen av de andra hundarna badar mer än fötterna, kanske uppåt magen, om de är VÄLDIGT varma. Poolen i hägnet är vansinne, den dricker man bara ur, inte en tass kommer i den från de övriga.

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

SaraC
0

#1 Haha nej, vi bor ute på landet. Men vi har inget vatten i närheten, bara älven en bit bort och där går jag inte så mycket den här tiden på året då det är så otroligt vildvuxet. Eller ja, vi har ju bäcken i skogen men det är brant ner i den överallt så där vill han inte i, han ska plant om han ska gå i fegisen.

#2 Vad mysigt det lät med pool!

Kul att fler är lite badkrukor som helst inte doppar sig längre än till magen.

lukasfelix
0

Japp vi tog första doppet i måndags :D

Vattnadal
0

Blir det lika varmt idag som igår kanske jag, Vidar och Vittra tar bilen till en badsjö, gärna en strand utan folk, så Vittra får bada som hon vill. Man blir onekligen lite simsugen när det är över 25 grader inne redan…

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

Sophey
0

Jag som brukar ta forsta doppet i april har fortfarande inte badat an vilket ar helt otroligt. Jag har helt enkelt tappat lusten men min hund avgudar att bara - hon lag i vattnet hela dagarna.

Medarbetare på matlust

Missel
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Började bada redan i april, men det har visst varit dåligt med fotandet i år.

Bild sen den 3/8 2011.

SaraC
0

#6/#7 Galningar Förvånad

Missel
0

Sen bor jag i Skåne så hundarna har badat nått år redan i feburari.

Om jag ska bada så ska det vara över 20 grader i vattnet :P Närmare eftertanke så har jag badat två gånger hittills i sommar.

SaraC
0

#9 Då var det i alla fall inte du som var galen nog att bada i februari/mars? För antar att det inte ens nere i Skåne blir över 20 grader i vattnet redan då Tungan ute

Missel
0

#10 Nej, jag badade först i juli :P.