Spetsar & urhundar iFokus

Spetsar & urhundar

Etikett: övrigt
Läst 2095 ggr
[Jemte]
0

Svensk lapphunds!

Någon som vet om det finns någon bra och seriös uppfödare på Svensk lapphund i Jämtland eller angränsande län. Har tittat i lapphundsklubben men där hittadde jag bara en. Någon som har några bra tips att ge mig?

SaraC
0

Finns inte uppfödaren med på rasklubben skulle jag dra öronen till mig…

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

lukasfelix
0

Svensk lapphund är ju en så pass liten ras så OM det ens skulle finnas någon uppfödare (då menar jag inte någon som har en tik hemma och vill ha valpar på den för skojs skull) som inte är med i rasklubben så kan man ju fråga sig varför den inte är det….Somsagt, det är en liten ras så man får nog vara beredd på att åka en bit för att få tag i det man söker :)

Iofs har rasklubben inte några högre krav för att förmedla valpar än vad SKK har för registrering av valpar. Vissa rasklubbar har ju tex krav på att de bara förmedlar valpar efter föräldrar med viss höftledsstatus osv men något sådant finns inte för svensk lapphund, så skulle du hitta någon SKK-ansluten uppfödare som inte är med i rasklubben så är det egentligen lika bra….men tveksamt om det finns någon som inte är med i klubben alltså.