En vit pixel..
På den tiden jag bodde i hundgården för många år sedan så var även min husse här och tog mig ut på promenad.
Husse sa kör!!! Ja jag var snabb, synes som en vit pixel i mitten av fotot.
Det tog ett par sekunder att nå skogsbrynet. Jag fick springa och vara fri och bättre än att spännas i spannet för drag. Det var t o m ännu bättre på vintern när jag fick "krälla" i snön för Husse.
Dagens läge? Jag lämnar inte gården utan "beskyddar" Akitan och små-mattarna.. Jag ligger även lös numera ibland på gården(Husse morrar).
Hare 

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Jag låter också min gammelhund vara koppel-lös på gården ibland numera, men det är inte helt riskfritt, ibland vaknar unghunden i honom och han drar i väg och jagar något lämpligt djur… (den gången det var grannens höna fick han koppeltvång ett bra tag). Nu har grannen inte höns längre, men den andra grannens har en katt som ska få behålla livet. Förra katten försvann, det kan ha varit Chapps fel, men det finns bara indicier i det fallet…
#1, Det var mer om att mini-mattarna hade glömt att sätta fast gammelfar efter kvällsturen ute häromkvällen.. 

Tar den inga djur då? Är samojeden en sådan där fridsam sort?

VAD har den i munnen?
Todd har en sån där vit örn som flyger efter Waxholmsbåtarna i munnen… ähum eller vad de däringa fåglarna nu kallas för här i Dalarna
Vaddå rasstandard??? - Samojeden ska inte ha nån jaktinstikt - nähä harkel host host ekorrar och andra smådjur lever dödligt farligt här på gården i alla fall (det är inte Akitan som tar dem)
/Désirée

Hur 17 lyckas en samojed ta en mås?? Kan han flyga också? Blir mer och mer impad av samojeden, måste jag säga!
Denne man har bra svikt i sina ben! 
/Désirée