Spetsar & urhundar iFokus

Spetsar & urhundar

Etikettraser
Läst 4919 ggr
Poison-heart
0

Finsk lapphund

Nu börjar det äntligen närma sig dagen då jag ska hämta min valp! Så länge man väntat på den dagen.

Finns det några andra här i forumet med finsk lapp? Kan inte ni berätta lite om dem och gärna visa bilder Glad

SaraC
0

Vad spännande! Du måste visa bilder sen! Glad

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

chapp
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Jag har en lappis! Hon heter Leia och kommer från Maywinds i Vallsta. Ett litet energiknippe som är lugn inne (hon ligger avsvimmad på köksmattan just nu efter en hektisk dag på dagis då hon lekt med en tollare och bytt färg på pälsen från svart till brun…).

chapp
0

Vilken kennel? Skicka lite bilder på underverket. Du känner väl till finsklapphund.eu?

Här en till bild på Leia när hon dragit Chapp i backen, liten men envis är hon.

Poison-heart
0

Vilken fin tjej Glad

Min tik är från Lapprikets kennel, och det finns massa söta bilder på henne på www.lappriket.se

Igår blev hon 6 veckor så nu är det mindre än två veckor till jag ska hämta henne Kyss

Jag LOVAR massa nya bilder när hon är hämtad Flört

chapp
0

Vilken är din valp av dom? (Får lust att åka dit och kidnappa hela bunten, så söta är dom - särskilt den lilla vita! Den måste ha blivit tingad på stört!)

Poison-heart
0

Haha, gud vad dum jag är! Glömde ju skriva vilken det var. Det är den vita tjejen jag ska ha Kyss Gissa om jag är överlycklig SkrattandeGlad

lukasfelix
0

Jag har ingen lapphund för tillfället, jag hade valp förra sommaren men hon var tvungen att avlivas i höstas pga sjukdom Hon blev bara fem månader gammal.

Nu väntar jag på att ta hem en valp igen, om 5-6 veckor blir det. Ska dit på torsdag och hälsa på kenneln och bestämma vilken av valparna jag ska ha.

Kul att du ska ha från Lapprikets, hade också tänkt mig en valp från den kullen först men bestämde mig för en annan kull sen då :)

chapp
0

Vad hände med din valp?

lukasfelix
0

Hon hade väldigt mycket problem med sin mage, diarréer i princip hela tiden. Det blev inte bättre oavsett vad vi gjorde och de veterinärer vi träffade kom inte fram till någonting trots flertalet prover m.m. Hon blev kraftigt undernärd eftersom hon fick näringsbrister då diarré hos en valp naturligtvis inte är bra, speciellt inte under flera månader…
Tillsist var hon så dålig att hon inte ens kunde resa sig upp och då hade hon ändå vart inlagd på Blå Stjärnan bara någon vecka innan för att vätskas upp och få näring intravenöst, men eftersom de inte kom fram till vad som var fel och hon var så extremt dålig så bestämde jag i samråd med veterinären att låta henne somna in då hon led så pass mycket och chansen att de skulle hitta felet inte var så stor.
Det var någonting genetiskt då 5 av hennes 10 syskon är avlivade också, fast 1 av dom avlivades i tidig ålder pga hjärtfel men resten avlivades för magproblem

chapp
0

Uj, uj… Det var tråkigt. Hoppas kenneln hade någon bra förklaring? 5 av 10 valpar avlivade låter väldigt mycket.

Lycka till med nya valpen!

lukasfelix
0

Tack :) Var och träffade dom i torsdags och tingade den här lille killen

chapp
0

Herregud, står snart inte ut - vill också ha en sån tuss!

Men kommer förstås ihåg alla "olyckor" på bästa mattan och alla söndergnagda skor…

Lappisen är ett nafsmonster den första tiden, iallafall var min Leia det. Ibland var hon en "piraja på speed". Folk hade jack i händer och armar när hon varit framme. Det växte bort efter 10 månaders ålder som tur var.

Poison-heart
0

Åh vilken goding!

Det låter ju lovande att lappisen är ett tuggmonster Obestämd hahah! Men jag har tänkt plocka undan alla mattor i hela huset och plocka undan allt löst för att minska risken. Sen borde ju lite tuggpinnar och leksaker hjälpa mkt Glad

På lördag hämtar jag henne Skrattande

lukasfelix
0

Min var inget tuggmonster alls, min förra alltså. Hon var verkligen en liten änglavalp, hon var inte alls som i böckerna :P Hon låg och sov och sen gosade vi, lekte, tränade m.m. Hon gjorde "aldrig" saker som hon inte fick göra, de få gånger hon gjorde det så räckte det med en tillsägelse så gjorde hon det inte mera :P

lukasfelix
0

Var ut på lapprikets hemsida precis, de har lagt ut nya bilder, den vita lilla tjejen är ju såååå söt

chapp
0

#14!!!! Du kanske fick hem en ängel och ingen lappis… Fast alla varianterna finns förstås. Min Leia är fortfarande ingen ängel men lugnare och mindre blodig idag.

Poison-heart
0

Nu har jag fått hem min prinsessa! Herrejesus vilken underbar hund! Hon är så mjuk i sättet men ändå go i!

På hemresan skötte hon sig exemplariskt. Sov hela tiden och kissade när vi stannade. Allt har gått kanon, ja behöver jag säga att jag är helsåld Kyss

lukasfelix
0

Du får ju lägga upp bilder också ;)
Grattis till valpen, hoppas att allting kommer gå bra! :)

SaraC
0

Hur går det där hemma?

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar