Spetsar & urhundar iFokus

Spetsar & urhundar

Etikettbeteende
Läst 2088 ggr
jonte1
0

Vi är så söta,

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

-när vi får rökta risöron. Vi är precis lika söta när vi får tuggpinnar inomhus efter kvällspromenaden. Då kan vi  båda två stå med huvuderna ihop och tävla vem som äter upp först. Samojeden fuskar med sina kraftigare käkar säger Akitan TeddieTungan ute

Vosjes
0

Sötnosar Kyss

Teddie är ju rätt ljus i sin färg, har hon alltid vart det eller har det kommit med åldern?

Med vänliga hälsningar, Sophia
Medarbetare på Matlust och Exotiska djur

DesK
0

Teddie är rätt kraftigt pigmenterad, vilket man kan se på att nostryffel och läppar fortfarande är ordentligt svarta. Hon var mindre blek i färgen som valp, men hon blev rätt snart ganska blek /urtvättad i färgen för övrigt. Det finns några bilder här på sajten av henne som valp och här är en till Glad

/Désirée

Vosjes
0

Alltså hon är ju bara för söt!!! Kyss

Ja alltså de akitor jag sett har haft en mycket klar färg med relativt starka kontraster men Teddie är ju väldigt blek tycker jag eller jag kanske har fel jag upplever det så i alla fall. Men alltså det är ju farligt att se på Akita valpar eller akitor över huvud taget!!

DesK
0

Glömde skriva ovan att Teddie är så blek beror nog på att hennes pappa var helt vit och hennes mamma var ungefär lika blek som Teddie, men båda var ändå precis som Teddie rätt bra pigmenterade.

/Désirée

Vosjes
0

Ja men det förklarar ju väldigt mycket. Hur som helst är hon en riktig snygging trots att hon är lite blek för min smak. Flört

jonte1
0

Tsss… Tsss… Det är helvitt som gäller säger gammelfar hemma här. Blekgula Akitor faller precis inom toleransgränsen.

Undrar hur nån kan tycka något annat låter han medela Foten i munnen

Vosjes
0

Men du har ju lite beiga öron på den bilden Flört

DesK
0

Sophia Todd behöver bada Tyst

/Désirée

Vosjes
0

Hur kan han bli lortig i all snö? Skrattande

jonte1
0

Jamen säger Todd.. Jag leker snömullvad varenda gång snön är här och vi är på promenad. Vore konstigt om inte lite salt/smuts kommer med i mina snö-övningar..

Ska nog leta fram den där bilden på min sambo, "svart ansikte-akitan" apropå vara lite lortig om örona(är kamerans fel f ö). Vi två fyrbeningar är lika goda kålsupare båda två när det gäller att lorta ner oss i något sorkhål eller annat under vår/sommar/höstTungan ute

jonte1
0

Jag bifogar en bild på min sambo, hur ren tror ni hon i ansiktet är efter besöket nere i kastrullen?

Jaja, -hon luktar så gott efter dylikt så man försöker att riktigt "tung"-kyssa hela plytet på henneTungan ute

Vosjes
0

Haha vilka sötnosar! Vad gör teddie i kastrullen?

DesK
0

Teddie diskar kastrullen Tungan ute

/Désirée

Vosjes
0

Men vad duktig hon är! Hjälper till att spara på elektrisiteten Flört