Spetsar & urhundar iFokus

Spetsar & urhundar

Etikettraser
Läst 1486 ggr
jonte1
0

Vilken olycka/lycka!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag var med husse och matte(å störiga sambon) tidigt på morgonen på en lång prommis.

Vi gick förbi en kille som husse var bekant med när han var tonåring.. Jag och den golden retrivern som bodde där hade gjort upp för fler år sedan så vi kunde gärna gå ihop i skogen innan min sambo dök upp.

Jaha, den hade kilat vidare(vart 7 bast) F.D hussen böjer sig och hälsar på oss gamlingar och säger nästa gång ska dom ha en "riktig hund". Den där Samojeden som bor där borta har väl oxå varit med ett tag sa han? Sonen ur första generationen gjorde sig påmind igen.

Inatt har jag sovit inne för första ggn på länge. Husse har slagit på AC(bergskyla) så jag låg hela natten och njöt nedanför kylutsläppet på nedervåningen. Min Sambo som sover vid husses sida har haft sina parabolantenner uppe(öron) hela natten sägs det Skrattande.

På eftermiddagen så hade hela familjen grillning. Yngsta valpisen(dottern) skötte om mig riktigt bra och pussade upp mig och dekorerade mig med en blomma bakom örat. Tja det var väl trevligt men dom grillade kotletterna intresserade mig och sambon bättre.

Glad Påsk!