Ajdå,
Då jag ska fylla 13bast så.. I min kull var det 3hanhundar som överlevde. Då dör den som bodde hos några andra på andra sidan av stan -har lämnat in för ett par år sen. Vidare så vart husse och matte stoppade efter vägen i veckan och det utav min mindre brors husse många vetrinärs räkningar. så..
Jaha, -är jag ensam då? Nej då! Samojeder är långlivade! Speciellt om man har en riktigt elak sambo, - Akitan. Sonen ur första kullen bor 300m bort.
Träffade på en kasterad Samojed som bor ca 1.5km iväg, vi har gjort upp men nu var det Akitan som tog i.
Tja vem är jag att klaga över livet :)

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Man får väl säga grattis på födelsedagen då!
Jag hade äran att träffa två samojedsyskon i veckan, de ville sitta båda två i mitt knä faktiskt - samtidigt! Det gick inte… En samojed i knät räckte gott. Vilka underbara gos-bollar. Men jag var rätt vitstrimmig när dom var klara med mig. Man ska inte klä sig i svart när man dejtar en samojed.
Nja födelsedag är det inte förrens i November. Jag tackar för uppmärksamheten och lovar att behandla nästa voffe som är mindre än mig, har upprättstående öron och krullsvans som en medlem utav mina kullar.
Hette det demens? Jag lider inte utav det men mina kullbröder kanske gjorde.
Skrivet med glimten i ögat ja
#2 Man minns ju det man vill själv och när det passar om man är krullsvansad 
Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar