Påhoppad på promenad
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Var ute och gick med min 11-månaders lappis-tik, i koppel. Ser en spaniel lösspringade längre bortåt vägen, husse kommer efter på skoter. Spanieln kommer rusande åt vårt håll och jag ser att det är en hanne och känner mig lugn. Hannar brukar mest vara intresserade av bakdelen, eller hur? Men denna hund uppträdde annorlunda. Inget nosande. Min hund skäller lite nervöst, som lapparna gör. Just när husse kommer rusande så gör den andra hunden ett anfall mot min hund, hon rusar bakom mina ben med ett gnäll-skrik, han efter. Just i samma ögonblick häver husse bort hunden i nackskinnet och drar med sig honom tillbaka och gormar åt hunden. Lite tuffa tag där.
Det här var ingen lek alls, som jag uppfattade det. Vad 17 hände? Min tik är van vid andra hundar och kommer överens med alla, är lite valpig av sig fortfarande.

Det var nog inte din hund som gjorde något fel, utan en knäpp hund. Hanteras den väldigt hårt av sina människor är den säkert väldigt hård mot andra hundar oxå.
Sen är det ju inte säkert att den skulle ha bitit, men det låter ju trlogt. Konstigt av ägaren att inte komma tillbaka och prata med dig när hunden var flyttad på, tycker jag.
MVH Elin
Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

Husse hälsade knappt… Han skulle rasta hunden med skotern tror jag eller hälsa på någon på byn och tog med sig hunden för att skulle få springa av sig lite.
Hmm.. utan att riktigt kunna spika så tror jag att det är normalt.. Tyvärr. Våran Akita ska alltid hävda sig gentemot andra hundar. Samojeden är vänlig och vill hälsa, får han inte det tänder det till.

Men den andra hunden och Leia fick hälsa, både Leia och jag vill hälsa. det var ingen skrämmande typ av hund heller, den såg snäll ut. Den andra hunden reagerade på husses framfart tror jag. Jag vet inte.