Valpköp år 2012 - 2013
Ja vad lycklig jag är!
Jag har nu en väldigt bra kontakt med en uppfödare från Frankrike så jag tog mig i kragen och frågade några grundläggande frågor och allt ser super bra ut och sen viktigast av allt - vad har hon för planer under 2012 - 2013?
Hon planerar valpar mellan diverse individer och planerar valpar i alla olika färger - röd, tigrerad och vit och hennes nya avelshona som är brindle ska få valpar runt nästa år eller året efter det med en okänd hane än så länge så har vi kommit överens om att jag ska köpa en valp om det föds en passande valp för oss.
Jag vill ju så gärna ha en brindle hona och det känns verkligen super rätt! 
Med vänliga hälsningar, Sophia
Medarbetare på Matlust och Exotiska djur
Å vad roligt!
Då gäller det att hålla tummarna nu då 
/Désirée

Ja och det blir såklart en Akita! 

/Désirée

Nu måste jag bara ha en ytlig åsikt
Tycker jag bäst om tigrerade, vita eller röda akitor? 
Teddie hälsar: Röda så klart

/Désirée

Röda är ju super fina jag är riktigt kär i dom men jag vet faktist inte då jag är lite betuttad i vita och tigrerade mest svart brindle (tigrerad) men jag vet inte 
Det ligger nog mest åt det randiga men vi får nog se den dagen valpkullen kommer jag kanske rent av blir kär i en Shikoku valp istället då hon föder upp sånna också 
Spelar nog egentligen ingen roll vilken färg det blir, bara det blir en akita
Shikoku är ju också fina, finns det några i Sverige? Vad har de för sinnelag?
/Désirée

Det tänker jag också jag älskar ju alla färger precis lika mycket 
Jag vet faktist inte om det finns några Shikoku här i sverige kanske någon/några uppfödaren jag pratar med säger att hennes Shikoku är lite snällare inom träning dvs inte lika lätt uttråkad som akitan trots att hon tävlar Agillity med sina Akitor och hennes Shikoku har mer jakt insinkt än hennes Akitor som knappt har jakt alls.