KURSER I STOCKHOLM
VALPKURS
Kursen för dig med hund mellan 8 veckor och 12 månader månader.
Innehåll:
Kursen riktar in sig på att ge valpen en bra start i livet med sina nya familjemedlemmar. Vi koncentrerar oss mycket på kontakt och följsamhet, passivitet samt lättare vardagslydnad. Kursen innehåller en heldel teori, där vi tar upp frågor som vad gör jag när valpen biter? hur ska jag få valpen rumsren? och vad är det egentligen som händer på kvällen när valpen får kvällsrusningar genom lägenheten?
Datum: 8 mars 2011
Tid: 18.00 - 19.30
Plats: Stockholm, Hägersten, Vinterviken
Antal tillfällen: 4 (tisdagar)
Pris: 1000 kr
Sista anmälningssdag är 4 mars 2011
----------------------------------------
VALPKURS FORTSÄTTNING
Kursen för dig med hund mellan 12 -24 månader.
Innehåll:
Kursen för er som tidigare gått valpkurs men nu är redo för att lära er mer. Vi går igenom distanslydnad, inkallning, sitt-stanna kvar och andra stadgeövningar.
På det teoretiska planet går vi igenom vad som händer i unghundens huvud och hormonmässigt. Och vad vi som ägare kan göra för att underlätta för våra hundar.
Datum: 10 mars 2011
Tid: 18.00 - 19.30
Antal tillfällen: 4 (torsdagar)
Sista anmälningssdag är 6 mars 2011
--------------------------------------
VARDAGSLYDNAD
Kursen för dig som inte har gått kurs tidigare och vill lära er vardagslydnadens grunder.
Innehåll:
Vi går igenom följsamhet, kontakt, sitt, ligg, stanna, inkallning, förbud med mera. Teorin riktar vi in på hundspråk. Vad säger din hund när ni möter en annan hund? Hur ska jag få bort hoppandet? Vad ska jag göra när min hund inte kommer på inkallning? Vi tar även upp friskvård på hund.
Datum: 2 april 2011
Antal tillfällen: 4 (lördagar, kl. 12.00-13.30)
Plats: Stockholm,Hägersten, Vinterviken
Sista anmälningssdag är 30 mars 2011
---------------------------------
HUNDMÖTEN
Innehåll:
Här tränar vi att möta andra hundekipage. Vad ska jag tänka på, vad skickar jag ut för signaler till min hund och hur ska jag göra när min hund gör utfall mot en annan hund? Kursen tar upp hundspråk och signaler samt att vi tränar på hur du som ägare ska agera vid ett möte med en annan hund.
Datum: 3 april 2011
Tid: 13.00 - 15.00
Antal tillfällen: 1 (2 timmar)
Pris: 400 kr
Sista anmälningssdag är 31 mars 2011
För mer info och anmälan gå in på www.workingdogsthlm.se