Julen är här
Hur firar ni julen? Ni kanske inte firar alls? Får hunden/hundarna vara med?
Jag promenerar alltid hem till mina föräldrar som bor några kilometer bort, tillsammans med Eros, på julafton. Sedan firar vi där tills sambon kommer och hämtar oss på eftermiddagen/kvällen, då åker vi hem och myser.
I morgon jobbar jag min sista dag innan mitt jullov som varar till den 10 januari, det känns helt underbart!
Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar
På dagen så ska vi fira med mammas sida så då får hundarna följa med. Sen på kvällen ska jag till farmor så då får hundarna stanna hemma. Min farmor gillar inte djur, sen är vi ganska mycket folk så det är skönare för de att vara hemma.

Det blir jul med hundar! Hundarna ska få grisfötter i julklapp.
Våra hundar får vara med och mysa under julen från morgon till kväll. Njuta av julklappar och få hundvänliga "jultallrikar".

i år blir det annorlunda för mig. Vi sover alltid halvlänge, kanske kliver vi upp först 9 på julafton, sen egen frulle och till innehundarna. Efter det på med kläder och ut för mys med alla. Fåren får hö, bröd eller säd och tallris, hönsen får risgrynsgröt, kanske med smulade pepparkakor på förutom säd och lite extra hampafrö. Kaninerna får hö, juläpplen, tallris och bröd, hundarna får ett långt hägnspring sen frukost, inget torrfoder, utan kött, korv, pastej och annat mums. Mössen får kakor, småfåglarna hirskolvar och sallad, ödlorna får syrsor. Sen lite mys innan det är dags att pimpa hundgårdarna med kex, leksaker och godis. I år ska de få pastrami på stängslet för extra pyssel.
Fast jag ska sova hos mamma och pappa 23-24, för jag börjar jobba 8 på julafton. Maken får ta hand om alla djuren själv, jag missar allt julmys med dem. Slutar kl 13.15, då står maken med bilen och hämtar upp mig. Med är Vidar och Vittra och julklappar. Vi äter hos lillasysyer med familj, hinner träffa mamma en stund innan hon åker och jobbar. Hundarna har med julklappar till sig och till mammas och lillasysters hund som är med. Hem inte alltför sent för att ta ett varv till med alla djur ute innan det blir mys inne med innehundarna.
Juldagen är jag ledig (bytte så jag jobbar julafton istället). Då kommer min familj hit, mamma och jag är lediga båda två, båda systrar med alla barn kommer. Vi ska dammsuga och moppa på morgonen, sen hoppas jag at vi hinner med en slädtur, eller så väntar vi och sätter gäster i slädarna. Hemma blir det lasagne till middag, lite vin och godis och så julklappsbyte igen. Myskväll, sen sova halvtidigt, för jag jobbar igen 12-15 på annandagen.
MVH Elin
Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter
Vi firar i samma stad det är 15 min promenad dit, så även i År fick hundarna vara hemma. vi är borta ca 5 tim efter 2 tim (borta) så gick grannen ut med hundarna för rasta av dom. Vi kunde vissligen ta med oss dom i år då det var lugnt där men men vi valde ha dom hemma.