Spetsar & urhundar iFokus

Spetsar & urhundar

Etikettannonsering-reklam
Läst 3246 ggr
[chouwa]
0

Vinthundar iFokus

Hej på er allihopa!
Jag vill bara berätta att nu finns äntligen sajten Vinthundar iFokus!

Oavsett om du har en renrasig vinthund, en blandras eller bara har ett stort intresse för dessa underbara hundar passar du på denna sida.
Det spelar heller ingen roll om du tävlar med din hund eller om din vinthund enbart är sällskap och älskad familjemedlem.
På sajten skall vi kunna diskutera allt som rör vinthundarna, från anatomi, uppfödning och hälsa till tävling, träning, uppfostran och annat som hör livet till när man har vinthund.

Varmt välkommen!

(Stort tack till SaraC för att vi får synas här på sajten!)

[Neko]
0

Va roligt att det kommit en vinthund iFokus :D

SaraC
0

Önskar ett stort lycka till!

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

Vattnadal
0

Fantiserar ju om borzoi i framtiden, eller silken windhound om jag hinner bli för gammal, går med på sajten!

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

jonte1
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nja Vattnadal, har haft en såndär Borzoi här hemma som var stor och ståtlig(+90cm i mankhöjd) men kom underfull med att rasen är sönderavlad.

Samojeden och Akitan.. Bara körde över. Min Sambo DesK skrev något vettigt, -dom där snödjuren(asiatiska spetsar) är överlevnadskonstnärer..

Bifogar ett kort :)

Vattnadal
0

#4 Även om en ras är sönderavlad, finns det alltid några uppfödare som tänker rätt och avlar på bra hundar. Jag är alltid extremt noga med vem jag köper valp från, forskar länge på linjer, undersöker släktingar åt alla håll på rasdata och avelsdata efter veterinärundersökningar, mentaltester, olika bruksprov od. Sen ska uppfödare hälsas på för att se hur deras vuxna hundar är.

Jag har träffat flera trevliga och friska borzoier, blivit varnad för vissa linjer, så den dag det blir en valp, kommer jag att hitta en frisk och mentakt sund borzoi, det är jag övertygad om.

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

jonte1
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hmm…

Jag kommer ihåg besök hos en uppfödare(flera), -Jag som Samojed önskar alltid valpar välkomna.

Jag var lungn inför hela valpkullen. Jag gick som en orolig ande efter 6-7 stora Borzoier som skulle beskydda valpskullen. Jag(Samojeden) kommer ihåg att det var.. När jag skyddade mina kullar.

Ja, jag rev ner staketet och träffade på en helvit Borzoi.. Säger Samojeden :)