Spetsar & urhundar iFokus

Spetsar & urhundar

Etikett: fikarummet
Läst 1649 ggr
Vattnadal
0

Trevlig helg på er!

Jag ska jobba i helgen, men har haft 3 lediga dagar innan istället. Igår firade jag snön med säsongens första slädtur, Vidar, Vittra och Ego. Nån minus och lite trassel, så 4 km fick räcka. Idag vågade jag utöka till ett 4-spann, första gången för mig, som är lite för farträdd. Känner att jag förlorar kontrollen ju fler det blir, men 4 kändes tryggt.

Tyvärr slutade min 8 km runda med en slut människa. Skade och Vittra gick i led, Vittra kan lite höger och vänster, Skade med, men ingen av dem är nån stjärna än. Vidar och Ego är muskelkraften, men då det hann bli plusgrader och regn, slog medarna genom då och då, så jag fick springa. Men jag är lycklig ändå, för jag gjorde det, och vågar spänna in en till oxå. Nu vågar jag köra med alla mina 5 hundar!

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

chapp
0

Visst är det trevligt med en tidig vinter! Här öser snön ned och det är kallt på nätterna, valpen leker med snön, sin första snö i livet.

Missel
0

Mysigt

Här i helgen ska vi äta kalkon hemma hos mormor och hundarna kommer bli bortskämda :). Ingen snö här än så länge. Istället regnar det och är grått och trist…

Trevlig Helg!

SaraC
0

Låter som att ni allihop haft en riktigt trevlig helg! Glad

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

Vattnadal
0

Vad gör ni den här helgen då? Jag ska ha vardagslydnadskurs, men är lite ledsen, för jag har haft flera avhopp (man kan alltså hoppa på, om man är sugen).

Idag har jag massor att göra, men fastnade i Söderhamn flera timmar, då framvagninställningen som skulle göras 9.30 var klar först 12. Tur att faster jobbar 25 min promenadväg från bilfirman, s jag fick sitta i värmen på hennes jobb och fika.

Ha en trevlig helg igen, alla urhundare!

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

Missel
0

Idag så gick vi en promenad i första snön, för idag har det snöat hela dagen. Hundarna var helt tokiga. Gick knappt att hålla de i koppel…Obestämd

Hämtat hundmat hängt med syrran i stallet. Gosat lite med pappas kelpievalp och den stora med.

I helgen annars så ska det friseras lite på Kippo och borsta Ganti. Och hoppas snön ligger kvar så jag kan få något kort till årets julkort.

Trevlig Helg På Er!