Regnet
Vissa dagar regnar det verkligen konstant. Underbart tänker vissa, blä tänker andra.
Jag skiftar åsikt beroende på humör, vilket inte är så konstigt. En vanlig syn när man går ut och går en regnig dag är att man verkligen alltid ser väldigt FÅ hundmänniskor ute. För mig kan det vara lite varierande. Om jag verkligen känner att vädret känns pest så brukar jag dra mig, och gå en kortare runda istället för de långa. Om jag går runt och är irriterad så smittar det direkt av sig till Kito vilket gör honom ännu mer rädd och osäker för omvärlden, så jag brukar se det som bättre att gå hem efter 40 minuter än att gå ute och sura och göra hunden nervös. Sen är väl de korthåriga raserna inte kända för att lyckligt hålla sig ute i regnväder heller ;D Andra dagar är man på toppenhumör och tänker YES, regn! Då kan man gå i timmar! Sen kan jag också tycka att det skiljer sig lite på om man måste gå bland civilisationen eller om man kan ta sig till skogen. I skogen är regnet alltid MYCKET trevligare.
Alright, min fråga är; Brukar ni dra er från att gå era vanliga långa promenader när regnet faller?

Jag går ändå och det gör hundarna också, utan knot. Om det inte öser ned, för då strejkar gammel-hunden. Men att bli våt verkar inte vara så farligt för dom.
Eros har inga problem med regn, eller några väder alls för den delen (förutom väldigt hetta då såklart). Han travar glatt på. Vissa dagar har han för sig att han måste ta jättehopp över alla vattenpölar, och andra dagar plöjer han rätt igenom dem 
Jag är väl inte sådär jätteförtjust i att vara ute när det bara öser ner och dessutom är kallt och blåsigt. Då blir det mest kortare promenader, om det inte är något ihållande dåligt väder i flera dagar då. Men annars är det inga problem, bara att dra på sig regnkläderna!
Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

Det beror lite på, är det bara regn kan jag nog vänta för att se om det blir uppehåll, annars går jag ändå. Är det så där råkallt, dimmig och uselt, blir min kropp så sur. Då måste jag ha tid att ta ett hett bad efteråt, för att inte stelna till alldeles.
Jag gillar alla årstider, tycker höst med regn och stormar är lika häftigt som en strålande krispig höstdag med sol och vackra färger.
MVH Elin
Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter
Vi går en kortis när det ösregnar så tar vi en längre promenad när det slutat :) Om inte kan hon aktiveras med annat en dag. Regnar det bara måttligt går vi ändå.