Spetsar & urhundar iFokus

Spetsar & urhundar

Etikettövrigt
Läst 2034 ggr
KitoBonito
0

Skor..

Vad har ni på er för skor när ni är ute och går?

Vad rekommenderar ni för skor att gå långa promenader i?

KitoBonito
0

Själv går jag i mina vanliga "vardagsskor". Det innebär ett antal olika platt-sulade skor.

Jag har länge tänkt på att jag måste skaffa mig ett par skor som är lite snällare mot mina fötter för jag vet om att jag kommer ångra mig i framtiden annars. Men det blir aldrig av! Mest pga ekonomi och snålhet då skulle jag tro. Det tar ju i lite att lägga pengar på ett par "fula" promenadskor när man redan har skor hemma ;D

wasp
0

Gympisar. Det skönaste som finns. Skrattande Eller rengstövlar om det behövs…

SaraC
0

Jag har ett par gympadojor som är anpassade för att just promenera i. Jag märker jättestor skillnad på om jag har dem eller ett par vanliga skor när jag är ute och går längre sträckor. De jag har ser ut som vilken sportsko som helst och är inte fulare än andra sådana Flört

Funderar på att skaffa ett par rejäla kängor också, som står emot väta lite. Som det är nu klampar jag omkring i gummistövlarna när det är vått i skogen och det är inte det smidigaste efter några timmar.

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

Vattnadal
0

Vanliga gympadojor på sommaren, går jag i terrängen istället för på stigar och grusvägar blir det gummistövlar (såna där från naturkompaniet som är för damer och för att vandra i) eller rediga läderkängor.

För att undvika skav, en tunn strumpa och en till utanpå den om jag har stövlar eller kängor, så där innan fötterna anpassat sig till dem. Sommartid är jag för mycket barfota eller i tofflor för att fötterna ska gilla att bli instängda.

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

Missel
0

Jag har ett par Ecco skor. Skönaste skorna jag har haft. (SÅ HÄR SER DE UT).

Vintertid så har jag kängor, dock så ska det inhandlas nya. ska kolla vad Ecco har i vinterkängor.

smurfan-13
0

Gympaskor när vädret är bra. Vandrarskor m goretex om vädret är kasst & kängor på vintern. Dessutom har jag specialtillverkade inlägg pga strulande knän (& höfter & rygg om det går för långt).

Men jag blir nyfiken vad är "vanliga skor"??

SaraC
0

#6 Med vanliga skor menade i alla fall jag ett par vanliga gympadojor eller andra skor som inte är anpassade för att vandra (längre) i.

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

KitoBonito
0

Okej då verkar ni lite bättre sko-utrustade än jag är. Jag ska se om man kan hitta ett par billiga svarta gympadojjor att gå i, det är nog bättre än det platta i alla fall :)