Spetsar & urhundar iFokus

Spetsar & urhundar

Etikett: övrigt
Läst 1329 ggr
SaraC
0

Det bästa med hund?

Vad är det bästa med att vara hundägare, enligt dig? Eller för dig som inte har hund, vad är det bästa med hundar?

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

KitoBonito
0

Lyckan att ha någon hos sig no matter what. När man är ledsen tänker man nog banne mig varje gång; "F*n vad bra att min hund finns här, vad skulle jag gjort utan honom?"

När man kommer hem från jobbet/skolan möts man varje dag av en varelse som önskar en välkommen hem så glatt som en varelse bara kan.

Att hunden varje dag drar ut en, ser till att man håller sig frisk och aktiv varje dag i flera år framåt och förhoppnngsvis hela ens liv :P

Hah, det finns nog hur mycket som helst att säga egentligen. Och en sak har jag kommit på.. Hundar är otroligt bra för människor som är lite osociala. Jag är faktiskt ganska ofta osocial och tycker om att vara för mig själv (medan jag andra gånger kräver sällskap och älskar att vara med mina vänner ofta och länge. Men generellt har jag inget emot att vara ensam). Och då är det skönt att ha hund alltså. Det är ingen människa man måste passa upp, bete sig speciellt med osv. Man kan vara sig själv till 100%, man låter sig sällan påverkas och man kan göra vad man vill.

chapp
0

Tillgivenheten, det är det jag gillar bäst med mina hundar. Alldeles nyss kom min gamla hund uppför trappan och gick fram till mig där jag sitter framför datorn, lutade sin pälsiga, tunga kropp mot mina ben ett slag och la sig sedan med en suck ned vid mina ben. Hej kompis!