Höstplaner?
Har ni några planer inför hösten?
Jag ska försöka att anmäla oss till någon utställning och se hur det går.
Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

Går just nu en agilitykurs m Enya och hoppas på att det blir en fortsättningskurs på den med. Vi gick agilitygrund våren 2007, men har sen dess inte varit på en agilitybana, men det är ju verkligen skitkul. :)
Sen så har vi ett tungnt beslut framför oss då ena hunden inte kommer palla en till vinter pga sina ledproblem, men det försöker jag att tänka så lite som möjligt på. Även om han numer får lite förmåner som att ligga i sängen mm ;)
#1 Vad jobbigt
Men antar att ni gett honom ett otroligt mycket bättre liv de åren ni haft honom!

#2 ja det är allt annat än roligt, men han vart ju utdömd av veterinären redan när han var 18 mån, så vi har fått ha kvar honom betydligt mkt längre än vi vågat hoppas. Han är dock väldigt speciell på många sätt & vis. Jag har själv flaskat upp honom sen hans första dygn, vi har kämpat m benbrott, sen ledproblemen, rehab, simning, massage & allt det innebär. Och trots allt han fått kämpa för i livet har han alltid varit så sprudlande glad, positiv, påhittig och rolig! Han kommer lämna ett sånt stort tomrum så jag vet inte vad liksom…
#3 Ja, jag kan bara tänka mig hur det måste vara. Det var ju verkligen rent utsagt förj*vligt med honom. Men det låter ju som att han haft det helt underbart under hela sitt liv hos er och han är säkert nöjd, lycklig och tillfreds med det. Även om inte det gör saken särskilt mycket lättare såklart.
Går själv och tänker på hur det ska bli med min gubbe, vet att det är dumt att tänka på sådant innan man ens har några problem men jag kan inte hjälpa det. Jag får ont i magen bara av att tänka minsta lilla på att han kanske inte blir kvar så många år till och jag vill inte kännas vid det ens en gång. Men när man har en äldre hund eller en hund som man vet av andra skäl inte kommer finnas kvar så länge till, så prioriterar man annorlunda och uppskattar mer. Jag är glad att jag tog en äldre omplacering eftersom det fått mig att verkligen försöka ta tillvara på vår tid tillsammans. Jag hoppas jag kan ha samma inställning till hundar i framtiden, oavsett hur gamla de är när de flyttar in.

Vi har rasspecialen om en vecka, sista gången i Bjursås. Annars väntar vi på att bli friska från förkylningarna, så att vi äntligen kan komma igång med barmarksträningen. Kylan är här, alla hundar har energi som dårar, bara vi som har feber och hosta…
Lägger blodspår fram till 2/10, då älgjakten är igång.
MVH Elin
Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter
Lycka till då Sara!
Vi har inga direkta planer, Kito och jag. Jag har börjat byta "taktiker" på Kito nu och hoppas att det ska hjälpa honom att utvecklas mot det bättre, så på det viset ser jag fram emot vad vi har framför oss i höst.